Aviseringar
Rensa alla

vad är det med vissa personer


Ämnesstartare

är nog en sådan viss konstig person. känner inget behov av att söka efter någon, sedan om jag finner någon ändå så vore väl det fint typ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:
Fast du vågar vara ensam, så hur är det relevant för dig exempelvis? 

Nu har du nog inte läst tråden ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:

är nog en sådan viss konstig person. känner inget behov av att söka efter någon, sedan om jag finner någon ändå så vore väl det fint typ. 

JUNG? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:

är nog en sådan viss konstig person. känner inget behov av att söka efter någon, sedan om jag finner någon ändå så vore väl det fint typ. 

tycker du dock inte det är trevligt med att vara tillsamans med någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

JUNG? 

jag tror att vi skilde oss. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

tycker du dock inte det är trevligt med att vara tillsamans med någon?

det kan vara trevligt både att vara singel och att vara ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:

det kan vara trevligt både att vara singel och att vara ihop.

Jag vet dock bara hur det är att vara singel Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför? Människor har alltid varit i grupp.

Relevant, nej. Next, please.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Jag vet dock bara hur det är att vara singel Galen

men dåså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför? Människor har alltid varit i grupp.

Att inte vara låst till en partner (eller ha ett öppet förhållande) betyder inte att man bor i ensam i ett skjul i skogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Att inte vara låst till en partner (eller ha ett öppet förhållande) betyder inte att man bor i ensam i ett skjul i skogen.

Jo, jag antar det. Jag är nog rätt fördomsfull. Jag är bara lite bitter så att säga :p Jag själv är singel och förstår bara inte vissa som känner sig för "fina" för att vara i ett tryggt och fint förhållande :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
Jo, jag antar det. Jag är nog rätt fördomsfull. Jag är bara lite bitter så att säga :p Jag själv är singel och förstår bara inte vissa som känner sig för "fina" för att vara i ett tryggt och fint förhållande :p

Alla förhållanden är inte trygga och fina. Och det är nog ingen som sparkar bakut om allt känns bra och man känner att det är rätt att vara i det förhållandet, men det ska mycket till för att det ska kännas så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alla förhållanden är inte trygga och fina. Och det är nog ingen som sparkar bakut om allt känns bra och man känner att det är rätt att vara i det förhållandet, men det ska mycket till för att det ska kännas så.

Du har helt rätt i vad du säger. Men jag tror inte det är det jag och Anura pratar om. När han pratar om att leta efter den "bästa" så tror jag han menar att man går utefter ett ideal som man skapat i sitt huvud, där man tycker att den här personen är värdig mig. Lite vonoben, lite narcissitiskt alltså. Jag vet inte om det är det du menar, eller om du kan relatera till det. Som Fingerprints säger och som du säkert också håller med om så är saker inte svartvitt, båda insikterna kan vara korrekta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:
Du har helt rätt i vad du säger. Men jag tror inte det är det jag och Anura pratar om. När han pratar om att leta efter den "bästa" så tror jag han menar att man går utefter ett ideal som man skapat i sitt huvud, där man tycker att den här personen är värdig mig. Lite vonoben, lite narcissitiskt alltså. Jag vet inte om det är det du menar, eller om du kan relatera till det. Som Fingerprints säger och som du säkert också håller med om så är saker inte svartvitt, båda insikterna kan vara korrekta. 

Känns som om jag har haft sådana ideal förut också när jag pratade om att jag endast skulle vara ihop med en blond tjej Galen Vilket jag faktiskt överdrev lite.. Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag förstår inte problemet. Hittar man ingen man vill vara ihop med är det väl bättre att vara singel?


   
SvaraCitera