Aviseringar
Rensa alla

Vad är det mest grundläggande man måste först bli av med om man vill bygga en utopi?


nrg89

Jag tror aldrig vi kommer att leva i en utopi. Demokrati har en prislapp, och det ekonomiska systemet som leder till mest vinst är det som skapar störst klyftor.

Dock skall man definitivt alltid försöka omvandla världen till en utopi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nrg89:

Jag tror aldrig vi kommer att leva i en utopi

Preics, jag tror vi är en för komplicerad ras för att uppnå utopi.


   
SvaraCitera

Kommunism och anarkism är en god grund. Sedan behöver man även upplösa alla statsmakter, annars kommer det aldrig att fungera.


   
SvaraCitera

Kapitalismen [smile]


   
SvaraCitera

och även staten så småningom


   
SvaraCitera
nrg89

Och hur hade damerna tänkt att vi skall fortsätta ha ekonomisk tillväxt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...alla människor konverterar till buddhism [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

Ja, för du är antagligen är lat och inte orkat skaffa mat. Så du får hoppas på att någon annan ger dig mat.

Tack, nu har jag äntligen insett att alla orättvisor och fattigdomen beror på att dom är LATA!
[tard]


   
SvaraCitera

Alltså. Det beror la på vad du har för utopi? Vi vet ju inte hur din utopi ser ut? :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Tack, nu har jag äntligen insett att alla orättvisor och fattigdomen beror på att dom är LATA!

Men nej.. jag tog ditt exempel och försökte hitta några anledningar till att du inte kunnat skaffa mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

Men nej.. jag tog ditt exempel och försökte hitta några anledningar till att du inte kunnat skaffa mat.

Hörru, lite lat i hjärnan va?
[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Hörru, lite lat i hjärnan va?

Ursäkta, vart vill du komma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

Ursäkta, vart vill du komma?

Långt.
Och även få dig att förstå att du svarade hel knasigt på frågan om orättvisor och fattigdom.

Att människor inte ska jämföra sig med varandra är ett fucking ego-problem.

"nemen oj han har en Iphone som är av nyare modell..."
WHO FUCKING CARES


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

"nemen oj han har en Iphone som är av nyare modell..."
WHO FUCKING CARES

Att han har en iPhone öht får mig att bry mig, då jag är Apple-geek. Är det en 3Gs dessutom? Whey! Livet är allt bra orättvist. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lambda89:

Att han har en iPhone öht får mig att bry mig, då jag är Apple-geek. Är det en 3Gs dessutom? Whey! Livet är allt bra orättvist. 😉

Det är tom lycka att köpa saker för att göda sitt ego[som sedan växer och behöver mer] [no-no]


   
SvaraCitera