Aviseringar
Rensa alla

Vad är det sämsta partiet att rösta på?


lundaelev: Beror ju helt på vad man har för åsikter. Jag som moderat kan ju tycka att vänsterpartiet, Miljöpartiet och Sverigedemokraterna är de sämsta att rösta på men det betyder inte att du har samma åsikt. Jag anser att ALLA ytterkants partiet är det sämsta.

Om vi ser de politiska partierna enl den gamla sk blockpolitiken så tillhör ju både (v) och (mp) vänsterblocket och (sd) högerblocket och kommer ju om det blir regeringsskifte nästa år så blir det ju just ditt favvoparti (m) och (sd) som kommer att styra landet.

Att "ytterkandspartier" som (v) och (mp) är sämst håller jag fullständigt med dig om. Men både (m) och (sd) vill ju stävja alla skjutningar, bombningar, våld på gator och torg, våldtäkter och mord som invandringens efftekter har fört med sig de sista 5 - 6 åren.
Vad anser du skiljer (sd) från (m) i dessa frågor?

lundaelev:

Just för att det är ytterkantspartier, extrema åsikter. Det kan vara ett hot mot demokratin med extrema tankar inom ideplogier

Vad är det för "extrema åsikter" du anser att (sd) står för?


   
SvaraCitera

lundaelev:

Just för att det är ytterkantspartier, extrema åsikter. Det kan vara ett hot mot demokratin med extrema tankar inom ideplogier

I riksdagen finns inga partier som har ”extrema åsikter”, varken v eller sd. Gå inte på massmedias å annie lööfs trams

Sen fattar jag inte hur det kan vara ett hot? Bättre att folk tycker nåt på riktigt än att de ska hålla på och såsa i mitten, då blir det bara en soppa istället vilket vi har fått nu


   
SvaraCitera

Eller jo hela mp är ju extremt bäng men de är ju snart ute ur riksdagen


   
SvaraCitera

Kan ju alltid vara intressant att höra av den som startat en tråd om dess uppfattning i ämnet. Om inte annat för att hålla forumet i liv. Glad

Smilen:
Vad är det sämsta partiet att rösta på?

Vilket parti skulle du allra minst rösta på om det var val och varför?

SD tror jag, då jag inte gillar deras åsikter oftast.

Vad är det du anser är så dåligt med Sverigedemokraterna (sd)?


   
SvaraCitera