Aviseringar
Rensa alla

Vad är det som är så otroligt snett? ingen förstår..?


Ämnesstartare

Howdy.

Jag är arton, och har en kille jag har en väldigt tajt relation med. varken han eller jag är speciellt sociala, vi har en eller två vänner vi verkligen älskar, som vi träffar ibland. men vi ägnar oss mest åt varandra. vi är varandras bästa vänner. det var så allt började. från inget, till allt. istället för allt, till inget..

Hur som helst.
Problemet:
Min pojkvän är idag en väldigt glad kille, som inte har några större bekymmer förutom skolan.
Men ibland, lite då och då, så ska han helt plötsligt gå och lägga sig vid nio, vilket han aldrig någonsin gör. Och när man frågar varför, så säger han att han känner sig nere och deprimerad. Men han vet själv inte varför.

Jag själv känner igen problemet, men jag vet ju att problemet uppstår för att jag äter medicin som är depressiv, det gör ju inte han..

vad kan vara fel?
Vad skulle ni gjort om det vore er högt älskade partner?


   
Citera
Ämnesstartare

Slå han på käften och skrik till honom att ta det som en man.

On a more serious note. Alla har vi väl rätten till att känna oss nere då och då? Att vara glad jämt och ständigt kan bli rätt påfrestande. Men om det inte håller i sig dagen efter så beror det antagligen bara på sömnbrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det någon som verkligen kan förklara depresion? Tror att det var något om en kemisk obalans i hjärnan vid vissa fall, inte alla dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Alla har vi väl rätten till att känna oss nere då och då? Att vara glad jämt och ständigt kan bli rätt påfrestande. Men om det inte håller i sig dagen efter så beror det antagligen bara på sömnbrist.

Jo.. men han blir så himla nere.. han blir alldeles tyst, svarar inte i telefon, skriver nästintill ingenting när man frågar honom saker.. Är man nära honom kan man se hur han har tårar i ögonvrån..
Sen går han bara och lägger sig..
det gör mig jätte bekymrad.
Han är så glad annars..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorant:

Finns det någon som verkligen kan förklara depresion? Tror att det var något om en kemisk obalans i hjärnan vid vissa fall, inte alla dock.

"/
Ja.. det lät ju.. betryggande.. heh..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Han är så glad annars..

Fasad?

Försökt fråga ut varför han är nere? Man är inte nere utan anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan nog inte göra särskilt mycket. se till att försök vara närvarande men tjata inte. En dag kommer han kanske känna sig trygg nog att prata om det och då är det viktigt om han har någon att göra det med. Men som sagt pressa honom inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Ja.. det lät ju.. betryggande.. heh..

Honolulu helped to destroy my empathy =D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Fasad?

Han brukar berätta så fort något är fel.. så vi kan prata om det..
han själv vet verkligen inte varför han är så ledsen. det är därför jag blir bekymrad.
Saker i ens omedvetna, dolda minnen osv, kan vara problemet. och då måste han till en psykolog, vilket han vägrar..

OF 5:

se till att försök vara närvarande men tjata inte.

Jo [smile] Det är det jag kör på just nu. Men jag blir gravt bekymrad. när han bara går och lägger sig och säger att han känner sig nere, så blir ju jag också nere.. och funderar nästan hela natten på vad som är fel. vilket jag själv tycker är patetiskt. men jag kan liksom inte hjälpa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

er sig nere, så blir ju jag också nere.. och funderar nästan hela natten på vad som är fel. vilket jag själv tycker är patetiskt. men jag kan liksom inte hjälpa det.

Det är ju naturligt och det kan ju bli väldigt besvärande i längden för dig, men för honom så är det nog bäst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dark_solitude:

Saker i ens omedvetna, dolda minnen osv, kan vara problemet. och då måste han till en psykolog, vilket han vägrar..

Hypnotisör då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Hypnotisör då?

Hahaha xD jaa. det har han ju inte sagt något om en. ska föreslå det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shit va hemskt, skulle aldrig klara av att min partner gick och la sej kl 9[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Shit va hemskt, skulle aldrig klara av att min partner gick och la sej kl 9[shake]

Kebu för helskotta! [bigsmile]

OnT:
Händer det så ofta som flera gånger i veckan eller är det bara någon gång i månaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Kebu för helskotta! [bigsmile]

Har du roligt åt att jag inte kan ha en partner som lägger sej vid 9?[sad]


   
SvaraCitera