Aviseringar
Rensa alla

vad är det som stjäl utrymme på min iPhone 4?


Ämnesstartare

jag förstår inte Ledsen


   
Citera
time
 time

Om du kopplar in telefonen i datorn och synkar den i iTunes kommer du längst ner se en liten färgglad rektangel som visar hur mycket plats vissa saker tar. Oftast är det musik och bilder. Har du tunga appar också så går utrymmet åt väldigt fort! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Om du kopplar in telefonen i datorn och synkar den i iTunes kommer du längst ner se en liten färgglad rektangel som visar hur mycket plats vissa saker tar. Oftast är det musik och bilder. Har du tunga appar också så går utrymmet åt väldigt fort!

hur synkar jag min iPhone i iTunes? Rodnar och vad gör jag av informationen jag får, säg att Spotify tar upp väldigt mycket av mitt utrymme, ska jag ominstallera det då eller vad är alternativet?


   
SvaraCitera
time
 time

aggy_yo:

hur synkar jag min iPhone i iTunes? Rodnar och vad gör jag av informationen jag får, säg att Spotify tar upp väldigt mycket av mitt utrymme, ska jag ominstallera det då eller vad är alternativet?

Koppla in telefonen i datorn, öppna iTunes, klicka på synkronisera. Glad

Spotify är nog inte en så jättetung app, det är nog ingen fara med det. Det hjälper dock inte att ominstallera en tung app - "väger den så väger den", liksom. 


   
SvaraCitera

På min äre mest bilder och videor och sånt Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Koppla in telefonen i datorn, öppna iTunes, klicka på synkronisera. 

Spotify är nog inte en så jättetung app, det är nog ingen fara med det. Det hjälper dock inte att ominstallera en tung app - "väger den så väger den", liksom.

ska testa! tack Glad

Zymba: På min äre mest bilder och videor och sånt

jag misstänker också att det kan vara det som väger för mig, men försöker rensa för jämnan! hur många appar har du plats för?


   
SvaraCitera

aggy_yo: jag misstänker också att det kan vara det som väger för mig, men försöker rensa för jämnan! hur många appar har du plats för?

Beror ju lite på hur många GB du har på din telefon? Jag har 16GB, har tillräckligt med appar... Orkar inte räkna men har en del iaf. Varje gång jag har för mycket minne så raderar jag alla bilder och då får jag plötsligt sjukt mycket mer plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Beror ju lite på hur många GB du har på din telefon? Jag har 16GB, har tillräckligt med appar... Orkar inte räkna men har en del iaf. Varje gång jag har för mycket minne så raderar jag alla bilder och då får jag plötsligt sjukt mycket mer plats.

mm, jag vet inte hur mycket utrymme jag har, kan man kolla upp det i telefonen? hörde mig för med förre ägaren men han mindes inte


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Lättare att kolla i inställningar --> användning vad det är som tar plats. Jag fick loss massa utrymme igår genom att radera konversationer i Messenger, nedladdade poddar osv Party


   
SvaraCitera

aggy_yo:

mm, jag vet inte hur mycket utrymme jag har, kan man kolla upp det i telefonen? hörde mig för med förre ägaren men han mindes inte

Ja jag tror det, jag har min mobil på engelska men jag går in på Settings > General > Usage > Storage sen står det "Used" så ser man hur många gb man använder och "Available" hur många gb som finns kvar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Lättare att kolla i inställningar --> användning vad det är som tar plats. Jag fick loss massa utrymme igår genom att radera konversationer i Messenger, nedladdade poddar osv

där har jag varit inne och kikar, men säg att jag klickar på messenger, då finns bara alternativet "radera program", men det vill jag inte göra va? utan jag ska då gå in i programmet och där radera några konversationer? är det så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja jag tror det, jag har min mobil på engelska men jag går in på Settings > General > Usage > Storage sen står det "Used" så ser man hur många gb man använder och "Available" hur många gb som finns kvar!

ja, där har jag varit inne och tittat! står att jag använder 6,3 GB och har 0 byte tillgängligt vilket känns helt befängt Förvirrad


   
SvaraCitera

aggy_yo:

ja, där har jag varit inne och tittat! står att jag använder 6,3 GB och har 0 byte tillgängligt vilket känns helt befängt Förvirrad

Oj Förvirrad Ja det verkar konstigt... 


   
SvaraCitera
  • Bilder
  • Ljud
  • Video
  • SMS/meddelanden
  • Appar

   
SvaraCitera

skappa en app som heter cleaner eller nåt


   
SvaraCitera