Aviseringar
Rensa alla

vad är din läshastighet på engelska?


beror väl på hur snabbt man läser. varför ska man läsa snabbt?
fick 180 ganska nöjd med d 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

är väl alltid samma text? men jg skämta bara Galen

verkar växla mellan två olika, alice i underlandet och den där andra.

xxxx:
beror väl på hur snabbt man läser. varför ska man läsa snabbt?
fick 180 ganska nöjd med d 🙂

menar du verkligen att läshastigheten beror på hur snabbt man läser? det kunde jag aldrig tro.

att läsa snabbt kan vara bra om man vill få något sammanhang i det man läser. du kommer komma ihåg mindre av det du läst i början när du kommit till slutet, om du läser långsamt, jämfört med om du läser snabbt.


   
SvaraCitera

player one: verkar växla mellan två olika, alice i underlandet och den där andra.

aha, har bara gjort testet två ggr så vet ej 


   
SvaraCitera

player one: menar du verkligen att läshastigheten beror på hur snabbt man läser? det kunde jag aldrig tro.

nej jag vet inte de kanske inte är så


   
SvaraCitera

xxxx: varför ska man läsa snabbt?

kan vara bra i provsammanhang, om en till exempel ska läsa en text och svara på frågor om den, om en läser snabbt har en mer tid att svara på frågorna. Annars sparar det tid generelt. Men det är såklart mer viktigt för vissa än vad det är för andra beroende på vilken nivå en pluggar och vad det är en pluggar också. 


   
SvaraCitera
time
 time

player one: 600+

läshastighet.png

Skulle läsa ut Krig och fred på strax över åtta timmar, tydligen.


   
SvaraCitera
time
 time

Mina kompisar brukar, på fester, roa sig med att tvinga mig läsa högt ur en bok för att de fascineras över hur snabbt det går... Kul


   
SvaraCitera

You read 1,834 words per minute. That makes you 634% faster than the national average.

okej, jag bara klickade Trött


   
SvaraCitera

shatter:

kan vara bra i provsammanhang, om en till exempel ska läsa en text och svara på frågor om den, om en läser snabbt har en mer tid att svara på frågorna. Annars sparar det tid generelt. Men det är såklart mer viktigt för vissa än vad det är för andra beroende på vilken nivå en pluggar och vad det är en pluggar också. 

bättre att läsa sakta eller


   
SvaraCitera

xxxx:

bättre att läsa sakta eller

?


   
SvaraCitera

shatter:

?

alltså så man ser allt och det blir trevligare. men visst om man läser saker man inte gillar som plugg kan de va bra att kunna göra de snabbt


   
SvaraCitera

xxxx:

alltså så man ser allt och det blir trevligare. men visst om man läser saker man inte gillar som plugg kan de va bra att kunna göra de snabbt

det kan en göra även när en läser snabbt, jag älskar att läsa och läser gärna en-två böcker om dagen när jag är ledig och jag missar inget. 


   
SvaraCitera
Exner

shatter: och jag missar inget.

8VXpEwO.gif


   
SvaraCitera

Spelar det någon roll om man får 2 eller 3 rätt i frågorna? BTW jag är en College professor Blink
123_6.jpg

Någon annan text

1452.jpg


   
SvaraCitera

shatter:

det kan en göra även när en läser snabbt, jag älskar att läsa och läser gärna en-två böcker om dagen när jag är ledig och jag missar inget. 

varför stressa? du hinner bli gammal


   
SvaraCitera