Aviseringar
Rensa alla

Vad är din mentala ålder, enligt dig?


Ämnesstartare

Beteende(hur moget är ditt beteende bland andra): 13
Tänkande(hur långt gången du är i dina tankar om dig själv): 12
Socialt(hur mogen du är socialt): 15
Relationer(har du seriösa relationer eller säger du "Jag älskar dig" till alla): 18
Kunskapsmässigt(Vad du vet om allmänheten, jorden, vad som sker, politik etc. INTE skolkunskaper): 13
Jämfört med de i din ålder är du: 16

17.4 är min mentala ålder ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

5000 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

låt höra.

Jag kan anpassa mig beroende utav vad det är för folk jag umgås med.

Sen så är jag vanligtvis mer allmän bildad och mogen än folk i min omgivning, så detta test blir knepigt för mig att göra då jag kan bete mig som en 50åring och föra ett seriöst samtal men också driva om allt som en 20åring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag kan anpassa mig beroende utav vad det är för folk jag umgås med.

Sen så är jag vanligtvis mer allmän bildad och mogen än folk i min omgivning, så detta test blir knepigt för mig att göra då jag kan bete mig som en 50åring och föra ett seriöst samtal men också driva om allt som en 20åring.

Jag är likadan. men det är ju inget seriöst du måste göra[no-no]
Jag jämförde bara med andra i min ålder och de åldrarna jag satte, ungefär, genomsnittligt hur de är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag kan anpassa mig beroende utav vad det är för folk jag umgås med.

Sen så är jag vanligtvis mer allmän bildad och mogen än folk i min omgivning, så detta test blir knepigt för mig att göra då jag kan bete mig som en 50åring och föra ett seriöst samtal men också driva om allt som en 20åring.

Typ sån är jag med ;>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

hur gammal äru då?

20 om någon vecka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anser inte att särskilt många klarar av att vara objektiva i sina bedömningar så därför tänker jag inte lovprisa min egen mogenhet [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur mogen man är har inget med ålder att göra.
Det finns allt för många omogna vuxna människor.
men men...

Beteende: 19
Tänkande: 35
Socialt: 25
Relationer: 1
Kunskapsmässigt: 18

19,6


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WailingBrothaCrusher:

Anser inte att särskilt många klarar av att vara objektiva i sina bedömningar så därför tänker jag inte lovprisa min egen mogenhet

Du får +1 i mogenhet för att det där lät smart.
och -1 för att du inte klarar av att bara göra en kul grej [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beteende: Svårt att säga, då mitt beteende baserar sig på alla de andra kategorierna. Men eh ja, ibland är jag omogen och ibland är jag som en gammal gubbe. Så vi säger 18 för att använda oss av någon sorts median.
Tänkande(hur långt gången du är i dina tankar om dig själv): Den här kategorin förvirrar mig också en aning. Vi säger 30.
Socialt(hur mogen du är socialt): 14. Med det menar jag inte att jag beter mig som en fjortonåring socialt sett, utan bara att jag är aningen socialt retarderad.
Relationer(har du seriösa relationer eller säger du "Jag älskar dig" till alla): 18. Jag skulle vilja påstå att jag är rätt normal.
Kunskapsmässigt(Vad du vet om allmänheten, jorden, vad som sker, politik etc. INTE skolkunskaper): 25. Jag är ganska allmänbildad.

(18 + 30 + 14 + 18 + 25) / 5 = 21


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Beteende

12 år. Ganska barnslig ibland. Man ska var barn så länge man kan. Jag vill inte bliva stur.

lilasmet:

Tänkande

75 år. Jag är rätt filosoferande av mig.

lilasmet:

Socialt

0 år. Jag är inte social alls. Har svårt att ta kontakt med folk.

lilasmet:

Relationer

25 år. Jag har inte haft någon relation ännu. Men om jag hade skulle jag ta det varligt och hålla mig till en partner.

lilasmet:

Kunskapsmässigt

50 år. Jag kan rätt mycket om många olika ämnen. Nutida politik och händelser intresserar mig dock inte särskilt mycket.

lilasmet:

Jämfört med de i din ålder är du:

12+75+0+25+50/5=32

Lite över trettiotvå år blir jag. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Du får +1 i mogenhet för att det där lät smart.
och -1 för att du inte klarar av att bara göra en kul grej

Satt och gjorde det hela, Men det blev ctrl a delete.

Mognad har ju egentligen ingenting med ålder att göra, Så jag förstår inte hur man ska kunna mäta sin mognad i en mental ålder
+

WailingBrothaCrusher:

Anser inte att särskilt många klarar av att vara objektiva i sina bedömningar så därför tänker jag inte lovprisa min egen mogenhet

Men okej.. jag "fick" 24 [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WailingBrothaCrusher:

Mognad har ju egentligen ingenting med ålder att göra, Så jag förstår inte hur man ska kunna mäta sin mognad i en mental ålder

Nej det har det inte. Men man kan ju ändå försöka uppskatta en ålder liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Sen så är jag vanligtvis mer allmän bildad och mogen än folk i min omgivning, så detta test blir knepigt för mig att göra då jag kan bete mig som en 50åring och föra ett seriöst samtal men också driva om allt som en 20åring.

Men det är väl ändå rätt vanligt att det är så!
Nog brukar jag sitta på krogen med kompisarna o visa pitten för folk, för att sen anta en mer seriös sida när jag vill få omkull en brud!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WailingBrothaCrusher:

Anser inte att särskilt många klarar av att vara objektiva i sina bedömningar så därför tänker jag inte lovprisa min egen mogenhet [zzz]

Klart men nu får du minuspoäng, precis som spidermannen sa för att du förstör det roliga[mad]


   
SvaraCitera