Aviseringar
Rensa alla

Vad är effektivaste sättet att förska ta självmord men utan att dö ?


Ämnesstartare

Miceparade:

Använd ett mer konventionellt sätt men se till att göra det på en plats du vet att någon kommer att upptäcka dig på innan du hinner dö helt.

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill göra det för jag inte mår bra och hoppas att efter jag försökt ta självmord folket runt omkring mig förstår att jag verkligen inte mår bra o gör någonting åt det.


   
SvaraCitera

politrix:

Jag vill inte dö. Men jag vill komma så nära döden så möjligt.

varför ens syssla med självmord över huvud taget i så fall?

om du bara vill känna dig lite risktagande och leka med döden , är det väl bättre att bara skaffa någon häftig hobby eller nåt? typ freeclimbing eller downhillcykling kanske?[cute]

det är mest lite fånigt att låtsas begå självmord utan att vilja det egentligen. du kommer inte få någon positiv uppmärksamhet av det, och det känns inte så märkvärdigt att nästan dö.


   
SvaraCitera

rebeca:

nä men, det vill han ju inte egentligen heller [confused]

Tror inte att folk som vill skada sig vill göra det för att få uppmärksamhet heller. Möjligtvis för att uppmärksamma omgivningen på hur dom mår, men inte för att få uppmärksamhet.

politrix:

Jag vill göra det för jag inte mår bra och hoppas att efter jag försökt ta självmord folket runt omkring mig förstår att jag verkligen inte mår bra o gör någonting åt det.

Min erfarenhet är att det är effektivare att prata om det. Att säga hur man känner, typ: "Jag är så jävla trött på att ni inte fattar hur jag mår, vad fan är meningen med att leva så? Det enda som känns som en lösning för mig just nu är att försöka begå självmord."


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

få uppmärksamhet

Ensamvargen:

uppmärksamma omgivningen

vad menar du är skillnaden. du får ju uppmärksamhet om omgivningen uppmärksammar dig?


   
SvaraCitera

politrix:

Jag vill göra det för jag inte mår bra och hoppas att efter jag försökt ta självmord folket runt omkring mig förstår att jag verkligen inte mår bra o gör någonting åt det.

ÅÅÅÅÅH GAAASH ! Man brukar vara älskad av nära och kära! Men varför ens testa? Tänk om något går snett? Jag tycker synd om dig, och alla andra som mår piss. Det kommer komma bättre dagar, jag lovar!


   
SvaraCitera

politrix:

Jag vill göra det för jag inte mår bra och hoppas att efter jag försökt ta självmord folket runt omkring mig förstår att jag verkligen inte mår bra o gör någonting åt det.

när de fattar att du bara låtsades kommer de nog bara tycka att du är fånig.

får jag fråga hur gammal du är?


   
SvaraCitera

rebeca:

vad menar du är skillnaden. du får ju uppmärksamhet om omgivningen uppmärksammar dig?

Skillnaden skulle väl ligga i att om en gör det för att få uppmärksamhet så gör en det enbart för att personer i omgivningen ska uppmärksamma en. Om en gör det för att uppmärksamma så syftade jag på att en gör det för att omgivningen skall få reda på exakt hur dåligt en mår, att visa hur långt en kan gå, inte för att en nödvändigtvis vill ha uppmärksamhet utan för att en vet att en inte kommer klara att leva utan någon form av stöd som en inte fått på något vis och att en därför ser självmord eller annat självskadebeteende som ett sätt att utan att behöva uttrycka det i ord uppmärksamma sin omgivning på hur en mår.


   
SvaraCitera

JaamenLol:

Det kommer komma bättre dagar, jag lovar!

Lova inte för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

när de fattar att du bara låtsades kommer de nog bara tycka att du är fånig.

får jag fråga hur gammal du är?

Om jag råkar ta självmord på riktigt så är det ännu bättre, men det ska inte vara mitt mål. Jag är 17.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Lova inte för mycket.

Jag säger bara som det är, efter regn kommer solsken you know? Jag har själv varit där, så jag vet.


   
SvaraCitera

JaamenLol:

Jag säger bara som det är, efter regn kommer solsken you know? Jag har själv varit där, så jag vet.

Nej, jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska sova o hoppas på att saker blir bättre till imorgon. Har inte kunnat somna utan att gråta ihjäl mig på länge. Men tack för ert stöd allihopa! [love]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Om en gör det för att uppmärksamma så syftade jag på att en gör det för att omgivningen skall få reda på exakt hur dåligt en mår,

men det är ju precis samma sak? eller är ju i alla fall det man menar om man säger att någon bara gör det för uppmärksamheten. dvs, att man inte egentligen vill dö, utan bara låtsas för att man vill att folk ska se hur dåligt man mår och tycka synd om en.

det är ju självklart inte samma typ av uppmärksamhet som att t ex lägga upp halvnakna bilder på fejan för att få bekräftelse, om det var sådan uppmärksamhet du antog att man menar. men det är ju ändå uppmärksamhet man vill åt.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Nej, jag vet inte.

Hepp, inte mitt problem 🙂

politrix:

Har inte kunnat somna utan att gråta ihjäl mig på länge.

God natt och sov gott. <3


   
SvaraCitera