Aviseringar
Rensa alla

Vad är en bra tid för en 15 årig kille? [MOD: ...att springa 5 kilometer]


Ämnesstartare

Som rubriken så undrar jag  vad som är en bra tid för en 15 årig kille på 5 km? 

Sprang nyss på ca 21-22 min och då är jag ganska säker på att jag om jag sprungit med helhjärtat kunnat fått ner tiden till under 20 min. men som sagt är 21-22 min dåligt? undelaget var asfalt


   
Citera

det är ju skitbra


   
SvaraCitera

Tror jag sprang samma sträcka på 25 minuter när jag var ungefär 15, då var det rätt mycket upp och nerförsbackar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

Tror jag sprang samma sträcka på 25 minuter när jag var ungefär 15, då var det rätt mycket upp och nerförsbackar.

samma här 🙂 

amsi:

det är ju skitbra

😀


   
SvaraCitera

Det låter bra! MEN SPRING INTE PÅ ASFALT FÖR FAN!!!! 

MVH Erfaren


   
SvaraCitera

Jag sprang 5 km som bäst på 23 minuter (visserligen skogsbana, men ändå). Din tid är väldigt bra.


   
SvaraCitera

när jag gick i högstadiet var det en kille som slog skolans rekord när han sprang milen på 42 minuter eller nåt sånt. så halva milen på din tid är nog rätt så väldigt bra.


   
SvaraCitera

WinterTime:
samma här 🙂 

Och då var jag ändå en av de snabbaste (kom precis på att det var 24 minuter jag sprang egentligen lol) .  Några få hade mellan 20 och 25... Den snabbaste hade nåt på nitton, men han tränade på elitnivå typ.

Tror jag fick tiden 28 en annan gång när jag var mindre tränad men fick ändå MVG på betyget 😉


   
SvaraCitera

Tycker det är en bra tid. Men:

Blivande_japan: MEN SPRING INTE PÅ ASFALT FÖR FAN!!!!

Mvh
niven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:
Och då var jag ändå en av de snabbaste (kom precis på att det var 24 minuter jag sprang egentligen lol) .  Några få hade mellan 20 och 25... Den snabbaste hade nåt på nitton, men han tränade på elitnivå typ.

Tror jag fick tiden 28 en annan gång när jag var mindre tränad men fick ändå MVG på betyget 😉

haha åfan. när jag var klar tänkte jag "22 min på 5 km på asfalt är kanske inte är de bästa men vafan" och de känns ju bättre nu kan jag lugnt säga 🙂 

niven:

Tycker det är en bra tid. Men:

Mvh
niven

aa håller med 🙂 

honolulu:

när jag gick i högstadiet var det en kille som slog skolans rekord när han sprang milen på 42 minuter eller nåt sånt. så halva milen på din tid är nog rätt så väldigt bra.

oj jävlar så bra trodde jag verkligen inte att det var!

Brat brat stek stek:

Jag sprang 5 km som bäst på 23 minuter (visserligen skogsbana, men ändå). Din tid är väldigt bra.

det är väll svårare att springa på asfalt har jag för mig? 🙂

Blivande_japan:

Det låter bra! MEN SPRING INTE PÅ ASFALT FÖR FAN!!!! 

MVH Erfaren

haha jag vet faktiskt att det är dåligt. men ville ta en runda på asfalt inför vårat konditionstest som kommer vara på asfalt 🙂  


   
SvaraCitera

WinterTime:
haha åfan. när jag var klar tänkte jag "22 min på 5 km på asfalt är kanske inte är de bästa men vafan" och de känns ju bättre nu kan jag lugnt säga 🙂 
aa håller med 🙂 oj jävlar så bra trodde jag verkligen inte att det var!
det är väll svårare att springa på asfalt har jag för mig? 🙂
haha jag vet faktiskt att det är dåligt. men ville ta en runda på asfalt inför vårat konditionstest som kommer vara på asfalt 🙂  

Nej det är lättare på asfalt såklart, alltså underlaget sliter mer på knäna i längden men skogsbanor är nästan alltid mycket mer backar/terräng.  Jag har sprungit på asfalt också och har kunnat springa mycket längre eftersom det är mycket planare, backarna i skogsbanor suger ur all energi.


   
SvaraCitera
Afik
 Afik

Får jag bara fråga varför du undrar ifall det är bra eller inte? Söt

btw: jag förstår aldrig vilken smilie som passar bäst i sammanhanget, men den här var ju gullig Söt dock lite creepy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Afik:
Får jag bara fråga varför du undrar ifall det är bra eller inte? Söt

btw: jag förstår aldrig vilken smilie som passar bäst i sammanhanget, men den här var ju gullig Söt dock lite creepy

Haha nej jag vet inte, man vill ju vara på den säkra sidan you know 😉


   
SvaraCitera

För en femtonåring måste det ses som bra, försvaret har något test som bla fallskärmsjägare gör (tuffa jävlar) och det heter tiokilometarn eller något i den stilen och då skall man springa 10 km i visserligen kuperad mark på 48 minuter vilket motsvarar kanske 40-45 på vanlig, flat mark.  Och du kan nog med lite träning vara där rätt snart och nosa på dom tiderna om du kan köra  5 km på 20 idag.


   
SvaraCitera

Ha bra skor.


   
SvaraCitera