Aviseringar
Rensa alla

Vad är en rasist?


Ämnesstartare

framtidstron är död:

eftersom människoraser är ett mycket föråldrat begrep

[confused], hur fan kan raser, någonting som alltid existerat och alltid kommer att existera vara föråldrat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Gå i terapi då, din tönt.

Nej, det kan dom göra [smile] Du borde ju gå i skolan och se skillad på rasism & fobi [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

hur fan kan raser, någonting som alltid existerat och alltid kommer att existera vara föråldrat?

Raser är inget föråldrat begrepp, det funkar att använda på bland annat hundar och katter som genom selektiv avel har olika egenskaper och utseenden.
Människoraser är däremot föråldrat.

meganatahli:

Nej, det kan dom göra

Va, muslimerna ska gå i terapi?
Om du har en fobi bör du söka hjälp för den. Precis som alla med spindelfobi, ormfobi och smutsfobi bör göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Människoraser är däremot föråldrat.

Eller ne har ju iofs funnits olika människorsaer, men idag finns det bara en kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

så vadå om jag säger att alla svarta ska hängas för att jag har negerfobi, är jag inte rasist då?

Överdriv inte! Jo, DU är rasist om du säger då. Men ingen här har sagt att alla svarta ska hängas, och det finns inget som heter negerfobi. Jag kan ju vara mörkhyad själv fast jag har en fobi för muslimer? [confused]

Kakaoxo:

visste ej att alla muslimer hade samma språk[shake]

Jag vet inte heller, och vill inte heller veta..

Kakaoxo:

finns det muslimsk musik? [shake]

Ja, det vet väl alla att det finns.. klockan fyra på morgonen innan deras morgonbön spelas Allah-musik i högtalarna i alla muslimska storstäder [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

Jag vet inte heller, och vill inte heller veta..

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Va, muslimerna ska gå i terapi?
Om du har en fobi bör du söka hjälp för den. Precis som alla med spindelfobi, ormfobi och smutsfobi bör göra.

Nej, dom som inte vet att det är en fobi [confused]
Jag har många fobier, och tänker inte söka hjälp för dom.. varför?
Typ alla människor har en fobi för något och varenda jävel ska väl inte dömas som en psykopat för det? Alla är olika >_>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

Överdriv inte! Jo, DU är rasist om du säger då. Men

[rolleyes]

meganatahli:

Jag kan ju vara mörkhyad själv fast jag har en fobi för muslimer? [confused]

och vad har det med det jag sa att göra?

meganatahli:

Jag vet inte heller, och vill inte heller veta..

lite allmänkunskap skadar inte, eller har du fobi för det också?

antingen är du en dum f14 som vill ha uppmärksamhet eller så är du en isolerad bonde som borde träffa mer människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

Nej, dom som inte vet att det är en fobi

Jag vet vad en fobi är.

meganatahli:

varför?

För att det är ett stort hinder i vardagen för dig om du måste börja skrika och springa iväg så fort du ser en muslim.
Jag menar, vad ska du ta dig till när muslimerna tar över världen? Då kommer det bli svårt för dig att bara sätta på TV:n eller gå ut genom dörren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

För att det är ett stort hinder i vardagen för dig om du måste börja skrika och springa iväg så fort du ser en muslim.
Jag menar, vad ska du ta dig till när muslimerna tar över världen? Då kommer det bli svårt för dig att bara sätta på TV:n eller gå ut genom dörren.

Jag har aldrig sett en muslim live.. bara på film och i historieböcker [sad] Muslimerna kommer inte ta över världen, om dom gör det är dom sjuka i huvudet! Alla buddister, judar, kristna, katoliker osv har en egen tro och dom ska inte flytta sig eller ändra tro bara för någon annan gud säger det? [confused] Verkar egoistiskt av dom om dom tror dom kan det!


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börjar bli allt mer säker på att du trots allt är ett troll. Men hur ofta har jag inte tänkt det om människor som faktiskt sedan visar sig vara seriösa 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

Jag har aldrig sett en muslim live.. bara på film och i historieböcker

meganatahli:

bara för jag springer för livet om jag ser en muslim..

loltroll

meganatahli:

Muslimerna kommer inte ta över världen, om dom gör det är dom sjuka i huvudet

tror att du har autism[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meganatahli:

Är inte en rasist en sådan som hatar alla sorters utlänningar och vill utrota alla andra raser?

Alls så extrem behöver man inte vara bara för att man är rasist.

Rasism handlar om att rasifiera grupper av människor (som ofta skiljs ut genom att ha en viss hudfärg, kultur eller religion) med andra ord att betrakta dem som raser med inneboende egenskaper.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

[rolleyes]

Det är roligt 😮


   
SvaraCitera