Aviseringar
Rensa alla

Vad är en själ?


Läste "Vad är en säl?" först, blev lite besviken. [sad]


   
SvaraCitera
Misael

Capture:

Läste "Vad är en säl?" först, blev lite besviken. [sad]

*IRL-skratt* Skön du e. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Tror bestämt att du missuppfattat syftet med mitt inlägg.

Eller tvärtom [surprised]


   
SvaraCitera
Misael

Ending Jon:

Eller tvärtom

Whatever. Du kan knappast avgöra vad jag menade med mitt inlägg. Jag har inget intresse i att försöka hävda mig över en tonåring. Lägg ner. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Whatever. Du kan knappast avgöra vad jag menade med mitt inlägg. Jag har inget intresse i att försöka hävda mig över en tonåring. Lägg ner.

Men va fan, mitt inlägg var inte ens riktat till dig lol [bigcheers]


   
SvaraCitera
Misael

Ending Jon:

mitt inlägg var inte ens riktat till dig lol

Det kunde mycket väl tolkas så i a f. Svårt att veta när du inte riktar ditt inlägg till någon. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Det kunde mycket väl tolkas så i a f. Svårt att veta när du inte riktar ditt inlägg till någon. [crazy]

Jo kanske, men nu har vi i alla fall rett ut missförståndet så [bigcheers]


   
SvaraCitera
Misael

Ending Jon:

rett ut missförståndet

Japp! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man tror på en eller flera gudar tror man på själen. Det finns ingen anledning att fråga någon religiös person om vad en själ är för något, för allt de behöver göra är att säga något tillräckligt flummigt för att man inte ska kunna gå vidare i resonemanget.

Om man nu hävdar att själ = liv: Man säger att celler lever, har de själar? De har i varje fall ingen vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill tro att själen är sjävla du "en själv" där dina känslor sitter, och medvetandet och att kroppen endast är ett redskap för att tillfredställa själen. När vi dör så lever själen vidare.

Vart den tar vägen.. Aah säg det..

Kortfattat sagt.


   
SvaraCitera
Misael

DoktorMaJk:

När vi dör så lever själen vidare.

Hur vet du det? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misael:

Hur vet du det?

"Jag vill tro"

sa jag.


   
SvaraCitera

irenemaria:

När människan dör - dör själen med henne.

Så själen lever inte vidare och sånnt? [sad]

Och varför dör man när kroppen går sönder lite, varför dör man av man typ råkar få huvudet avhugget och hjärtat utslitet och sånnt? Varför kan man inte fortsätta att leva utan huvud t.ex, det är väll bara själva kroppen de sabbar lite, inte själen. typ. ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Så själen lever inte vidare och sånnt?

Själen är ingen lös "sak" som existerar utanför en kropp. Enligt Biblen ÄR vi och djuren själar. En kropp som andas och blodet flyter - det är en själ. När kroppen dör dör själen också så att säga.

Själen är du SJÄLv - kan vara ett sätt att förstå.

Satan med hjälp av Religioner och präster ligger bakom lögnen att själen lever vidare. Men den gör inte det.
Vill du ha Bibelställen som bevisar det finns det hundratals.

Däremot finns det en uppståndelse från de döda längre fram. En uppståndelse på jorden och en annan med färre personer i himlen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

själ är något man behöver ha från målsman för att slippa idrotten på högstadiet.

Nej, det du menar är skäl.


   
SvaraCitera