Aviseringar
Rensa alla

Vad är era erfarenheter av Cilest 28?


Ämnesstartare

Hej! Är inne på min tredje karta av Cilest 28, bytte från Cerazette för snart tre månader sedan och jag mår väldigt bra av mina nya Cilest jämfört med Cerazette.

Men jag är orolig för det här med blodproppar, eftersom det är ökad risk med Cilest och jag är väldigt nojjig av mig. Har haft en konstig värk i ena vaden nu i två dagar, så jag sökte på detta (vilket man kanske inte ska göra om man är lite hypokondrisk) och fick upp en massa olika hemska saker, bland annat en artikel om en tjej som fick hjärtstillestånd av Cilest och hon var 17 år.

Så vad jag undrar är vad ni har för erfarenheter av Cilest 28. Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag käkade cilest och mådde dåligt psykiskt. Ofta grova humörsvängningar. Har för mig att man ska sluta äta dom om man får ont i ena benet.

edit: och kolla upp det så klart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Jag käkade cilest och mådde dåligt psykiskt. Ofta grova humörsvängningar. Har för mig att man ska sluta äta dom om man får ont i ena benet.

Kollade nu med min mor och hon sa att det bara var träningsverk och att jag är allmänt stel i båda benen.
Jag kände så som du gör fast med Cerazette, därför jag bytte. Kunde gråta för ingenting osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bytte från neovletta pga humörssvängningar osv
nu har istället mellanblödningar blivit min bästa vän....
skjuter jag upp mensen lyckas jag få någon blödning iallafall
gått på dem i typ.. öh två år nu kanske? skitpiller


   
SvaraCitera

JOZFiN:

gått på dem i typ.. öh två år nu kanske? skitpiller

varför byter du inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

varför byter du inte?

har börjat få mellanblödningar nu på sistone bara, så har ej haft i 2 år
tänkte byta faktiskt
men är rädd att få humörrsvängningar igen..
+ jag måste få tid till att gå till UM. jobbar så mycket!


   
SvaraCitera

Oi!
Tänk på att ppiller påverkar olika människor helt olika! Innan ni påstår att alla bör sluta med ett visst piller för att en människa haft problem så inse att alla påverkas olika, vi är inte massa robotar som alla inte tål regn. Så neoveletta kanske inte funkar för en människa medan cileste inte funkar för en annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn:

Tänk på att ppiller påverkar olika människor helt olika!


   
SvaraCitera

MariaMisen:

vilket man kanske inte ska göra om man är lite hypokondrisk)

det ska man ej nej!
men gå och kolla upp det om du är orolig. din mamma kan ju ej veta om det är träningsverk eller inte.


   
SvaraCitera

jag började ta cilest 28 i onsdags (ppiller för första gången.) första kvällen mådde jag grovt illa men spydde inte, sedan har jag haft ont i benen men har börjat träna oxå så det kan bero på det,
hon på ungdomsmottagningen sa att om jag fick något som såg ut som myggbett och ont i benen så måste jag kontakta läkare å få hjälp, 4 samtal senare och alla jävla sjuksyrror ska skicka vidare mig från sjukhus till sjukhus och ingen vill egentligen hjälpa till, jag är så sjukt orolig för att ha fått en blodpropp, kan man få det efter bara 5 gångers användning?????¨
men jag hatar sjukhus för man blir bara sjukare om man åker dit så undviker det men vill verkligen inte dö eller få problem med kroppen. jävlar vilken humörsvängning jag har nu oxå då jag legat å gråtit i 2 h och tänkt att jag kommer dö.
nej fan cilest 28 var inget för mig. jag tror att mini-piller är bätte.
de innehåller iaf inte östrogen vilket är det hormonet som kan bilda proppar. fy fan


   
SvaraCitera

Tog också Cilest förr, började må riktigt dåligt psykiskt. Bytte till p-plåster(Evra), lever loppan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bytte från treonetta 28 till cilest 28 och har aldrig mått bättre! Innan hade jag humörsvängningar och kunde börja gråta och ha mig för minsta lilla. Var mig inte alls lik. Men sen började jag med cilest och dem var kanon. Men eftersom dom har utgått så går man nu på Yasmin och dom är ungefär likadana.. 


   
SvaraCitera