Aviseringar
Rensa alla

Vad är funk & soul?


Ämnesstartare

Hej guys!
Har musik-prov imorgon men hittar inte svaret på en instuderingsfråga... Har googlat, men hittar inte svaret där heller :/
Frågan är: vad är funk & soul?
Vore skit tacksam för snabbt svar! 🙂


   
Citera

   
SvaraCitera

Det är samma sak fast funk handlar om att knulla och soul handlar om gud


   
SvaraCitera

svartas musik

(all bra musik är niggamusik, ungefär)


   
SvaraCitera

Soul:


   
SvaraCitera

Detta är funk:

Musik blir inte så mycket bättre än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej! Men fattar inte riktigt, det verkar som att det antagligen ska vara popmusik eller dansmusik? Vilket är det? Deg står nåt sånt i mitt häfte iallafall.


   
SvaraCitera

funkadelic är så jäkla bra [love]


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

funkadelic är så jäkla bra [love]

Ja [love]

Lärde Albin och Max om funk i lördags. Tror iaf Albin fattade grejen.


   
SvaraCitera

Biologen:

Lärde Albin och Max om funk i lördags. Tror iaf Albin fattade grejen.

Haha, tror nog det mest det kan vara alkoholen som gjort att Max inte fattade. Med tanke på hans fäbless för "sexy time"-musik borde han om någon förstå magin med funk! [blush]


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Haha, tror nog det mest det kan vara alkoholen som gjort att Max inte fattade. Med tanke på hans fäbless för "sexy time"-musik borde han om någon förstå magin med funk! [blush]

Fast nu var det inte bara alkohol. Vi droppade syra [cool]

Och ja, Max tvingade oss att lyssna på "Louie Louie". Fy fan.


   
SvaraCitera

Biologen:

Fast nu var det inte bara alkohol. Vi droppade syra

Åh, Soft! [bigcheers]

Biologen:

Och ja, Max tvingade oss att lyssna på "Louie Louie". Fy fan.

Usch [sad] Kan tänka mig att Henrik blev väldigt arg ifall han fortfarande var med er, hehu...


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Usch [sad] Kan tänka mig att Henrik blev väldigt arg ifall han fortfarande var med er, hehu...

Nä, han var inte med.

Fett off-topic (som om vi inte redan är det) men: jag vill lira med ert band någon gång. Fo real. Jag diggade verkligen.


   
SvaraCitera

Biologen:

Nä, han var inte med.

Tur, han brukar typ kasta saker på Max när han gör "Louie Loiue-dansen"... Eller drar ordvitsar... Manlig vänskap [love][sad]

Biologen:

jag vill lira med ert band någon gång. Fo real.

Jaa, du borde! [blush] Vad kan/vill du spela?

Biologen:

Jag diggade verkligen.

Gött! [love] Jag tyckte det gick oerhört bra för att bara vara vår andra spelning, roligast var den asgamla tanten som fick stå på scen i sista låten...


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Jaa, du borde! [blush] Vad kan/vill du spela?

Kan spela massa instrument (hähähä [cool]). Men tänkte att jag kan spela antingen cello eller balalajka med fet dist och reverb. Eller en rivig synt om ni skulle digga det.

Chi Huang Ti:

Tur, han brukar typ kasta saker på Max när han gör "Louie Loiue-dansen"... Eller drar ordvitsar... Manlig vänskap [love][sad]

Åh fint [love]

Chi Huang Ti:

Gött! [love] Jag tyckte det gick oerhört bra för att bara vara vår andra spelning, roligast var den asgamla tanten som fick stå på scen i sista låten...

Haha ja, det var fint! Ni var väldigt punk. Det var uppfriskande att se, blev sjukt inspirerad (som du kanske märker av mitt engagemang).


   
SvaraCitera