Aviseringar
Rensa alla

Vad är grejen med Game of Thrones?


Ämnesstartare

Seriöst, alla snackar om den serien. Jag har inte sett den själv men jag aer ju direkt att det är nåt orealistiskt Sagan om Ringen koncept och jag AVSKYR Sagan om Ringen. Men jag menar alla verkar ju gilla den serien, inte bara nördarna. Jag kollar runt och ser att det är fler från innegänget som ser den. Varför? Vad gör den så bra? Jag personligen gillar realistiska sammanhängande filmer/serier som gärna utspelas i nutid. Och om nån enstaka nörd gillar Game of Thrones, det kan jag köpa men att ALLA ska göra det....va?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Folk gillar den bara helt enkelt


   
SvaraCitera
Kudhos

Det är spännande. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
Folk gillar den bara helt enkelt

Men varför? Vad har den som alla andra serier saknar? När tillochmed innegänget kollar menar jag.


   
SvaraCitera
Correh

Du måste kolla för att förstå, man fastnat bara, och då gillar jag inte overkliga serier vanligtvis.


   
SvaraCitera

Den är bättre än andra serier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:
Du måste kolla för att förstå, man fastnat bara, och då gillar jag inte overkliga serier vanligtvis.

Jag antar det. Men just den här typen av serier brukar jag lätt tappa fokus eller somna till. Fattar inte varför så många tycker om den.

Istechetvåpunktnoll:
Den är bättre än andra serier.

Men hur? Motivera?


   
SvaraCitera

Patrioten:

Jag antar det. Men just den här typen av serier brukar jag lätt tappa fokus eller somna till. Fattar inte varför så många tycker om den.
Men hur? Motivera?

Orkar inte motivera... men i kort så är den välproducerat. Bra skådisar, bra manus, fantastiska miljöer och långa avsnitt gör att serien blir solid, som de mesta HBO har spottat ut.


   
SvaraCitera

...och sen finns det ju en rejäl dos av sex och våld, vilket folk gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Orkar inte motivera... men i kort så är den välproducerat. Bra skådisar, bra manus, fantastiska miljöer och långa avsnitt gör att serien blir solid, som de mesta HBO har spottat ut.

Finns det någon likhet mellan den och säääg...Sagan om Ringen eller den där Robin Hood som gick på bio för några år sen? För jag hatade båda de filmerna, det enda som funkar för mig i nördväg är Star Wars som är ett sant mästerverk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Medeltida dvärgar som slåss. Nej tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Medeltida dvärgar som slåss. Nej tack. 

Menar det. Förstår inte alls. Eller har innegänget från plugget kanske blivit nördar medan såna som vi gått och blivit coola? Eller har coolhetskonceptet fått en ny innebörd?


   
SvaraCitera
penja

Hon den ena är jäkligt snygg, men det är väl ungefär den enda. Har försökt börja kolla på det, men tröttnade vid avsnitt 3. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Innegänget". Går du på högstadiet eller?


   
SvaraCitera