Aviseringar
Rensa alla

vad är infantil autism


Ämnesstartare

Hej när jag var 8 år gick jag på utredning genom skolan då dom tyckte att jag för barnslig typ till skillnad från dom andra barnen i min klass. Å då så fick jag att jag hade drag av infantil autism vissa bitar av mitt tanke sätt då va på samma nivå so en 3 årings då undrar jag om nån här vet nåt om infantil autism då det enda jag får upp att det är samma som vanlig autsim


   
Citera

Som jag har förstått så var det så autism kallades förut Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har hittat det också med det byttes ju då nån stans på 80-90 talet å detta va efter 2000 då måste han väl mena nå mer än vanlig autism


   
SvaraCitera

Det verkar vara autism med en utvecklingsstörning


   
SvaraCitera

bilfantasten95:
Jag har hittat det också med det byttes ju då nån stans på 80-90 talet å detta va efter 2000 då måste han väl mena nå mer än vanlig autism

Det verkar vara autism med en utvecklingsstörning


   
SvaraCitera

Om man är barnslig när man går i trean så är väl det normalt? Jävla PK maffia.. ahahhaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Om man är barnslig när man går i trean så är väl det normalt? Jävla PK maffia.. ahahhaha

Sant Markus tycker det var helt fuckd det läkaren sa för själv har jag kollat kriterierna för autism vilket jag själv inte tyckt stämt in på mig även gjort sånna här autism test på nätet vilket bara get att jag har nåt drag av autism men inte tillräckligt för att få en diagnos


   
SvaraCitera

bilfantasten95:

Sant Markus tycker det var helt fuckd det läkaren sa för själv har jag kollat kriterierna för autism vilket jag själv inte tyckt stämt in på mig även gjort sånna här autism test på nätet vilket bara get att jag har nåt drag av autism men inte tillräckligt för att få en diagnos

Sådana testar är inte alltid helt 100.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej vet men utifrån  då kriterierna för autism. Har både jag o mina förälldrar kollat på pappret där min diagnos stod å dom tycker inte det stämmer då jag under min uppväxten haft bra umgänge och inte haft problem i varken tal eller skrift. Eller haft nå problem under diskussioner m.m 


   
SvaraCitera

min pappa har de Galen


   
SvaraCitera