Aviseringar
Rensa alla

Vad är konst och hur mycket får det kosta samhället?


Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Allt är konst


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Vad tycker ni om hela den här incidenten? Är det försvarbart med sådana här konstyttringar?

Jag tycker att tjejen är blåst om hon tror att psykiska sjukdomar är konst. Isåfall kan man säga att exakt allt är konst. Som våldtäkt, snor, vatten och t.o.m människor.
Gud vad jag hatar såna där typer. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Som våldtäkt, snor, vatten och t.o.m människor.

Varför är det inte konst? :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Det är min personliga åsikt. Tycker inte hon gör någon "bra" grej av det alls heller.

För vem bestämmer vad konst är?
Konst är ett väldigt vitt begrepp och jag tror det kanske var lite av hennes uppdrag. Varför gjorde hon det? För att endast få uppmärksamhet? (Såklart ville hon ha det, annars hade hon ju inte ställt upp i tidningen, med bild och allt. Men var det bara därför?)


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Varför är det inte konst? :>

Konst är som iddqd sa, ett uttryck för kreativitet. Nånting man gör för hand. En avbild eller en tanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Nånting man gör för hand.

Så teater, prosa eller performance är inte konst?


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Så teater, prosa eller performance är inte konst?

Nej. Teater t.ex är bara underhållning.


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Ja, det är ju konstigt och idiotiskt, hoppas hon får betala eller nåt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

nackskott


   
SvaraCitera
Issen

Skådespeleri är en konst... men oavsett det så bränner dom av en väldans massa skattepengar och arbetstid i onödan från andra.

Får man göra som den personen är det okej att begå brott och påstå att man bara skådespelade.

Det må ha varit mildare grad men ändå samma princip och så pass allvarligt att jag tycker det är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Snarare retarderat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Inte som hon gjorde det.


   
SvaraCitera

KID_IS_BACK:

Albert Speer och de andra borde hävdat att förintelsen var performancekonst, så hade de allihop frikänts i Nurnberg. De hade åtminstone haft en efterbliven konstprefekt bakom sig.

Eller att de gjorde det för lulzen?


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Det kan ha varit både konst och ett brott, ingen anledning att rösta nej.

Jag kanske missuppfattade frågan: "Är det konst att spela psyksjuk?" Som jag sa förstår jag mig sällan på konst, därför gjorde jag om frågan i huvudet och tänkte, "Är det konst att spela psykisk sjuk enligt mig". Till den frågan, och till frågan: "Är det försvarbart med sådana här konstyttringar?" Så svarade ja nej.
Men om din fråga var huruvida allmänheten uppfattar det som konst eller ej vet jag inte. Det känns som uppfattning av vad som är konst varierar från person till person...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Så om samhället lider av någon är det per definition inte konst?

det kan ju vara konst men inte jag skulle inte säga att det är okej


   
SvaraCitera