Aviseringar
Rensa alla

Vad är max ni kan spendera på ett par jeans?


1500 kanske, köper gärna något som håller länge


   
SvaraCitera

Köper jag vanliga standardjeans typ LEE 101 RIDER så köper jag dom nästan alltid begagnade i nyskick via Tradera/Sellpy för ca 50 - 100 kronor paret. Köper jag däremot de betydligt mer exklusiva jeansen som är sydda i RAW DENIM så kan jag betala uppåt 1000 kronor. Det finns faktiskt ett svenskt företag, väldigt sällsynt i Europa, som faktiskt erbjuder just raw denim nämligen svenska NUDIE som ligger i Gbg.

https://www.nudiejeans.com/selection/selvage-denim

Vet du inte vad RAW DENIM är så läs mer här:
Raw Denim jeans – nybörjarens guide till raw denim

För övrigt har jag ett svagt minne av att det endast finns en enda fabrik i USA som syr LEE i raw denim och de levererar ENBART till anställda/soldater i amerikanska försvaret. Mycket glad


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Har nog bar ett par. Köpta för kanske 5 år sedan. För ca 595 kr. 


   
SvaraCitera

Hur:
Har nog bar ett par. Köpta för kanske 5 år sedan. För ca 595 kr. 

så dyrt. 😛


   
SvaraCitera

Kan betala nästan vad som helst för ett par jeans som ger ordentligt med pungskav.

1000kr är rimligt för någon som inte är blåst


   
SvaraCitera

Pappa jobbar i USA och pendlar mellan Boston och Sverige så han köper mycket kläder åt mig i New York City.


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

agnesberg:

så dyrt. 😛

Ja. Urk!


   
SvaraCitera

pippi:
Pappa jobbar i USA och pendlar mellan Boston och Sverige så han köper mycket kläder åt mig i New York City.

herregud du skämtar? Hjärta


   
SvaraCitera

Dom flesta jeansen jag har kostar ca 5-600, sen har jag några få märkesjeans som kostar över 1000. Jag tycker att man kan få jeans av relativt bra kvalitet för typ 5-600 men hittar jag ett par jeans jag verkligen vill ha hade jag kunnat betala max typ 1000kr för mina egna pengar. Men föredrar att lägga mina pengar på småsaker istället så hade nog typ önskat mig dom i födelsedagspresent eller nått istället haha (om det inte var så långt kvar)


   
SvaraCitera
oneday

pippi:
Pappa jobbar i USA och pendlar mellan Boston och Sverige så han köper mycket kläder åt mig i New York City.

värsta drömmen


   
SvaraCitera

kmr långt med 1500


   
SvaraCitera

150kr kanske, men då ska dom jävlar i det va perfekta


   
SvaraCitera
oneday

sgt.sunshine:
150kr kanske, men då ska dom jävlar i det va perfekta

150kr är ju billigt för jeans. hittar bara för typ 300-400


   
SvaraCitera

oneday:

150kr är ju billigt för jeans. hittar bara för typ 300-400

Jag köper bara begagnat, och då är 150kr över min smärtgräns igentligen


   
SvaraCitera
oneday

sgt.sunshine:

Jag köper bara begagnat, och då är 150kr över min smärtgräns igentligen

ahhhhhh


   
SvaraCitera