Aviseringar
Rensa alla

vad är meningen med döden


lazertits:

Därför ska man tro på Gud/något coolt? Eller vad säger han mära?

I videon efter den nämner han en teori om att allting har ett medvetande men att det inte skulle hjälpa vetenskapen förstå fenomenet särskilt mycket. Han säger inte att man ska göra något särskilt, han försöker väl bara lära ut det han finner intressant. Det hela sker på ett väldigt avslappnat sätt men samtidigt är det han pratar om mycket viktigt(tycker betydelsefull jag), så det blir en rolig kontrast!


   
SvaraCitera

Meningen med att dö är helt enkelt att dö, det är för man gör det. Men detta är så klart bara en tanke som dök upp i min allt för ofta hjärndöda hjärna


   
SvaraCitera

Fejlarn:

han försöker väl bara lära ut det han finner intressant. Det hela sker på ett väldigt avslappnat sätt men samtidigt är det han pratar om mycket viktigt(tycker betydelsefull jag), så det blir en rolig kontrast!

Fränt. Kan nog ta mig tid att kolla på videon imorgon då.


   
SvaraCitera

Axo_:

Vad är meningen med att människan måste hitta en mening till allting?

det där är faktiskt en bra fråga


   
SvaraCitera

Tickstart:

det där är faktiskt en bra fråga

Att ifrågasätta ifrågasättande kanske är bra. Men varför!?


   
SvaraCitera

Meningen med döden är enkel, det är det mest effektiva sättet för levande organismer att förändra sig själva, utvecklas och därför säkra sin överlevnad. Nya generationer är en aning förbättrade än tidigare, de tidigare måste dö för att de senare ska kunna ta över.


   
SvaraCitera

Razorblade:

det är det mest effektiva sättet för levande organismer att förändra sig själva, utvecklas och därför säkra sin överlevnad. Nya generationer är en aning förbättrade än tidigare, de tidigare måste dö för att de senare ska kunna ta över.


   
SvaraCitera

lazertits:

Men sola, jag kan väl inte ta ansvar för din existentiella ångest?
Att åldras är något man bara måste acceptera. Eller förtränga(hehe).
Åker iof om några dagar, så ta det luuunch.

Men du ska ju stryka mig medhårs och sådär [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Men du ska ju stryka mig medhårs och sådär [sad]

Varför då?


   
SvaraCitera

lazertits:

Varför då?

det är väl onödigt att spä på folks åldersnojor, eller andra nojor, hur oseriösa de än må vara. [crazy]


   
SvaraCitera

isola:

det är väl onödigt att spä på folks åldersnojor, eller andra nojor, hur oseriösa de än må vara. [crazy]

Försökte inte spä på. Tråden handlar ju om meningen med döden, ska jag börja prata om söta sköldpaddor eller något då?
Och det är la int hos mig problemet ligger? (obs låter glad på rösten)
Sen känns det dumt att tabubelägga och skuffa undan något som faktiskt kan vara bra att tala om och tänka på då och då. Utan ångest.


   
SvaraCitera

lazertits:

Sen känns det dumt att tabubelägga och skuffa undan något som faktiskt kan vara bra att tala om och tänka på då och då. Utan ångest.

Ja därför ska man tala lätt om det, tycker jag.
Eller så kan man redan nu börja kolla på rollatorer till extrapris kanske.
Såg en billig åldershjälpgrunka för trappor i en tidning och funderade nästan på't. Nästan.


   
SvaraCitera

isola:

Ja därför ska man tala lätt om det, tycker jag.

Ja, talar lätt om det. Eller talar skämtsamt om det.

isola:

Eller så kan man redan nu börja kolla på rollatorer till extrapris kanske.

Fast jobbigt att dra på sig en massa grejer som står och skräpar och sen bli omoderna.

isola:

Såg en billig åldershjälpgrunka för trappor i en tidning och funderade nästan på't. Nästan.

Najs!


   
SvaraCitera

Fejlarn:

Att ifrågasätta ifrågasättande kanske är bra. Men varför!?

Precis! Att ifrågasätta ifrågasättandet av ifrågasättandet är ännu bättre![cheers]


   
SvaraCitera

Fejlarn:

THE HARD PROBLUM :'(

Tack för videon! Väldigt intressant!


   
SvaraCitera