Aviseringar
Rensa alla

Vad är meningen med livet?


NEMI
 NEMI

överleva reproducera och dö.


   
SvaraCitera

42                 


   
SvaraCitera

Det blev som det blev när det inte blev som det skulle. 

/facit sid. 87


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Meningen med livet är att ta av sig jeans och bh när en kommer hem. Hjärta


   
SvaraCitera

Fråga Habib 


   
SvaraCitera
linta

jag tycker frågan inte passar det du söker. livet kan, om man vill, delas upp i tre: mening, betydelse, och anledning.

mening: Vad borde du göra? eller, vad får ditt liv att gå framåt?

betydelse: Vad vill du göra? eller, när du dör kan du fråga dig själv: vad har ditt liv betytt?

anledning: Vad kan du göra? och varför? eller, vilka möjligheter finns det för dig med tanke på hur ditt liv ser ut i jämförelse med alla andra i världen.?

jag tror "betydelsen" är vad du egentligen ska svara på. De flesta som frågar sig själva vad meningen med livet är, försöker svara på: "vad är betydelsen av meningen?" Varför ska vi vakna och gå till skolan? Varför ska vi ta på oss kläder? Varför ställer jag ena foten framför den andra, och fortsätter att gå framåt?

Meningen är, tråkigt nog, för att livet ska gå framåt. Anledningen till att jag gör ovanstående är för att jag är människa. Betydelsen med att jag vaknar och går till skolan är för att jag skulle förmodligen ha det tråkigare hemma. Betydelsen med att jag tar på mig kläder är för att jag (oftast) inte vill gå runt naken. Betydelsen med att jag tar nästa steg, är för jag inte vill ramla.

Jag har märkt att det är meningslöst, som många svarat, att fråga varför saker är som de är. Det viktigaste för mig är nog dess betydelse ändå. Anledningen är nog enklast att svara på däremot, och från anledningen kan man lära sig en massa saker! yay!


   
SvaraCitera

att reglera nivåerna av signalsubstanser


   
SvaraCitera