Aviseringar
Rensa alla

Vad är meningen med livet?


Ämnesstartare

Är ej självmordsbenägen, enbart nyfiken på hur andra tänker. 


   
Citera

   
SvaraCitera

Föddas,leva,dö,Repetera


   
SvaraCitera

varför ska allt ha en mening?

vad finns det för mening med sifferkombinationen 398435643867932830503295234023942340?


   
SvaraCitera

Al-Qur'an adh-dhariyat (51) vers 56
And I did not create the jinn and mankind except to worship Me.


   
SvaraCitera

Den mening man ger det


   
SvaraCitera
Smilen

Att dansa och vara glad


   
SvaraCitera
Smilen

Lyssna på Rihanna


   
SvaraCitera
Smilen

Kan vi inte ha en otrevlig stund. 


   
SvaraCitera

Asså jag skulle väl säga att meningen med livet är att ge livet en mening typ haha 


   
SvaraCitera

Att dyrka Gud 


   
SvaraCitera

Det kan man verkligen fråga sig, vi har alla olika svar. Man man tycka att saker och ting är ''onödiga'', mer eller mindre men vi ska leva och vi ska överleva och skapa ett bra liv för oss.

Finns två syskon här (tror jag) 434343434343 och bintdawah som hävdar att man ska dyrka gud, det kan också vara ett sätt att sätta mening på livet, det funkar för vissa men inte oss alla.
Personligen ser jag ingen som helst anledning att dyrka någon gud, iaf inte de existerande som vi alla känner till.

Personligen så vill jag skapa ett bra liv för mig själv och de jag tycker om, jag vill utvecklas som människa och fungera optimalt med andra människor och allt vad det är, ett bra liv är mitt mål, sen hur bra det blir kan man fråga sig. Jag vill inte bara skapa ett bra liv för mig men om möjligt så mycket för andra som möjligt och hela Europa men också så gott det går i hela världen.


   
SvaraCitera