Aviseringar
Rensa alla

Vad är meningen med livet?


Ämnesstartare

Jag vet att religiösa individer har något att sträva efter, vilket jag också vill men jag är en agnostiker vilket betyder att jag inte vet och har inte en speciell tro om vad som händer efter döden.

Men till er alla: vad tycker ni är meningen i livet? 

Personligen hatar jag att tänka på detta för att jag hittar verkligen ingen mening. Jag kan föreställa mig som en miljoner men det ändrar inte det faktum att döden kan inkomma vilken stund som helst. Det känns konstigt att sträva efter saker i denna värld, om det ändå kommer ta slut snart. Men nu vill jag höra era åsikter 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

inget

men jag strävar ändå efter saker, åtminstone lite.


   
SvaraCitera
theooz

Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för dig

I slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här

Kort sagt: sök inte mening -  skapa mening!


   
SvaraCitera

theooz:
Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för dig

I slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här

Kort sagt: sök inte mening -  skapa mening!

Det han sa


   
SvaraCitera
Algot

theooz:
Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för dig

I slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här

Kort sagt: sök inte mening -  skapa mening!

Ja...som han sa


   
SvaraCitera

ass n' tiddies


   
SvaraCitera
theooz

Maymay:
ass n' tiddies

like


   
SvaraCitera

Chilli uk


   
SvaraCitera

Meningen med livet är vad man gör den till.

Hjärta


   
SvaraCitera

theooz:
Livet har ingen mening och kommer aldrig att ge dig mening. Däremot kan du ge livet mening, ge ditt egna liv mening. Det är det som är så fint, du väljer själv vad som är viktigt för dig

I slutändan är allt meningslöst ja, för döden är en grej, men det borde inte hindra oss ifrån att göra det bästa vi kan av den tid vi har här

Kort sagt: sök inte mening -  skapa mening!

precis så


   
SvaraCitera

Ingen har svarat 42 än


   
SvaraCitera