Aviseringar
Rensa alla

Vad är normalt att väga?


Ämnesstartare

Hur mycket är normalt att väga när man är 14 år och tjej?Jag är 170cm lång och väger 57kg. Jag tycker det är jävligt mycket. Hur mycket borde jag väga och hur mycket väger ni?


   
Citera

   
SvaraCitera

Du väger inte för mycket. 


   
SvaraCitera

Är 148cm o väger bara 74 kg, är det för mycket?


   
SvaraCitera

Du har ju bra vikt. Vadå vill du väga 30 elle? Egentligen är 57 lite lite med tanke på din längd. Jag skulle gissa på 60-65. Och duuuuu? Gör oss alla en tjänst och samhället- tänk inte på att se ut si eller så för när man gör det då slutar det ändå med att man aldrig blir nöjd. Så ha kul, gör va du vill,  käka godis och var onyttig. Du är trots allt bara ett barn och man ska inte behöva tänka på vikten när man är 14. Bamsekram! 


   
SvaraCitera

Det känns ganska normalt.  Du behöver knappast gå upp i vikt. 


   
SvaraCitera

Ett tråkigt svar, men låt tonåren passera och ramla inte in i villfarelsen att du är för smal/tjock. 

Det är först när en kropp färdigvuxen som det är rimligt att diskutera sin vikt i relation till kroppen i övrigt, såvida det inte handlar om en alldeles för stor del anorexi/fetma.

Men jag vill ändå ge dig och alla andra kluvna människor där ute mitt tips. Det skadar inte röra på sig, oavsett vikt. Jag själv går exempelvis en mil om dagen. Ut och gå är mitt bästa tips. Jag uppskattar att jag har åkt med ett mototdrivet fordon kanske tio gånger det senaste året. Om du har fem kilometer till skolan; gå.

Det kommer du och många andra må bra av. Oavsett vad ni väger. 


   
SvaraCitera

http://www.veckorevyn.com/Livsstil/Hon-trottnade-pa-skonhetsidealen---och-gjorde-nagot-at-det

Gäller även för vikt, inte bara smink..men du väger normalt, kan dock tycka att det låter lite lite


   
SvaraCitera

Tack så mycket...


   
SvaraCitera

Känns absolut inte för mycket, sluta kolla på siffror. Det bara fuckar upp tonåren oftast 


   
SvaraCitera