Aviseringar
Rensa alla

Vad är och vad var det bästa med studenten?


Ämnesstartare

Den här tråden vänder sig till alla som andligen har tagit eller kommer att ta studenten.

1. Ni som har tagit studenten, vad var det bästa med att ta studenten och vilka minnen har ni från studenten. Skriv gärna en kort text om hur eran student var, vad ni gjorde osv. 

2. Ni som ska ta studenten, vad är det som gör studenten så intressant och roligt, vad vill ni göra på studenten?


   
Citera

Det bästa var ju att man visste att man var klar med skolan och skulle börja jobba Party 

Annars var studenten inte så märkvärdig. Vi åt frukost tillsammans i skolan sen väntade vi på att åka flak sen när det var över så drog man hem. Sen hemma var det ju fest och det var ju såklart roligare än hela studenten på skolan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Det bästa var ju att man visste att man var klar med skolan och skulle börja jobba Party 

Annars var studenten inte så märkvärdig. Vi åt frukost tillsammans i skolan sen väntade vi på att åka flak sen när det var över så drog man hem. Sen hemma var det ju fest och det var ju såklart roligare än hela studenten på skolan. 

Ja, det måste ha varit skitroligt att bli klar med skolan. Nice att du festade också efter studenten, jag är skittaggat till studenten, jag ska börja 3an snart och tar studenten nästa år


   
SvaraCitera

Att sluta gymnasiet och fira om en för en kort stund i livet att man är fri och arbetslös. Nä men typ så. Skönt att kunna gå vidare, skaffa nått jobb och tjäna lite pengar och studera saker man gillar. Nu längtar man tillbaka tills att jobba lite ändå, en inkomst är aldrig fel. Men studier måste göras också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
Att sluta gymnasiet och fira om en för en kort stund i livet att man är fri och arbetslös. Nä men typ så. Skönt att kunna gå vidare, skaffa nått jobb och tjäna lite pengar och studera saker man gillar. Nu längtar man tillbaka tills att jobba lite ändå, en inkomst är aldrig fel. Men studier måste göras också.

Aa, det är roligt att studenterna firar. ibland tänker man varför de firar, firar de för att de har blivit arbetslösa? Men som du säger så firar man för att man kommer in i vuxenlivet, man börjar tänka mer på vilket jobb man vill få, om man vill studera vidare osv. 


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Aa, det är roligt att studenterna firar. ibland tänker man varför de firar, firar de för att de har blivit arbetslösa? Men som du säger så firar man för att man kommer in i vuxenlivet, man börjar tänka mer på vilket jobb man vill få, om man vill studera vidare osv. 

Exakt! Tumme upp


   
SvaraCitera

För mig personligen var det aldrig så speciellt, delvis för att jag visste att jag hade fem år på universitet framför mig direkt efter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
För mig personligen var det aldrig så speciellt, delvis för att jag visste att jag hade fem år på universitet framför mig direkt efter

jag ska också studera på universitet, ska ta studenten nästa år. Samma här, tycker också att studenten inte är så viktig eller speciellt


   
SvaraCitera

Ingenting


   
SvaraCitera

Det var ganska skämmigt, men ändå kul när jag drack mig alldeles för full på champagne frukosten och sen var vinglig resten av dagen.


   
SvaraCitera

Studenten är ett elitistiskt borgarpåhitt som inte är rimligt när alla kottar i Sverige tar studenten. 

Hade en lugn student. Drack med kompisar. Drack på studentfesten. Blev full. 


   
SvaraCitera
Lokes

Studenten var hemsk har världens trauma från den


   
SvaraCitera