Aviseringar
Rensa alla

Vad är ondska?


Ämnesstartare

Vad är det för dig och/eller din religion/livsåskådning ? [confused]


   
Citera

Det finns egentligen ingenting som heter ondska. Det finns fruktansvärda handlingar, men de beror alltid på någonting, och det finns alltid en mening bakom dem. Så ser jag på det hela.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

natthimmell_22:

det finns alltid en mening bakom dem

Men om vi tar ett exempel som Hitler (en klassiker); vad var då meningen ? Att utrota alla judar för att få ett utopia. Är inte det en ond tanke? Och vad var då meningen bakom den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GröntSlajm:

Men om vi tar ett exempel som Hitler (en klassiker); vad var då meningen ? Att utrota alla judar för att få ett utopia. Är inte det en ond tanke? Och vad var då meningen bakom den?

du tog det jag tänkte skriva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dawemore:

du tog det jag tänkte skriva!

Då är du allt en skicklig tänkare du också! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GröntSlajm:

Då är du allt en skicklig tänkare du också! [bigcheers]

[cheers][bigsmile]


   
SvaraCitera

när biran är slut, då jävlar skiter verkligheten på en[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svettsvenne:

skiter verkligheten

så... verkligheten är ond?


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

så... verkligheten är ond?

sanningen är alltid ond, alla som brukar sanningen är onda för alldeles för få människor tål den, jag vet då jag varit där, jag var en gång väldigt avskild från er, jag var ingen lögnare/hycklare som er andra och därför betraktades jag som ond av alla dödliga som inte tål sanningen

men nu dricker jag så mycket öl att jag kan sitta med alla andra parasiter i låtsasvärlden[cute]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

Men om vi tar ett exempel som Hitler (en klassiker); vad var då meningen ? Att utrota alla judar för att få ett utopia. Är inte det en ond tanke? Och vad var då meningen bakom den?

Det är ondska för när man gör någonting för sin egen vinning eller för sitt eget nöjes skull som skadar andra då tycker jag att det är ondska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svettsvenne:

nu dricker jag så mycket öl

Säker på att du inte borde söka hjälp? om du konsumerar så mycket alkohol som krävs för att klara av verkligheten kan det vara skadligt, det är en stor mångd! [no-no]

Btw, vad är ondksa i de religionerna som ni känner till? [confused]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

Säker på att du inte borde söka hjälp? om du konsumerar så mycket alkohol som krävs för att klara av verkligheten kan det vara skadligt, det är en stor mångd!

ölen är min själsfrände, det är en skam att det tog sån tid för mig att inse att hon fanns där hela tiden, och här har man siktat in sig på damerna, vilken pajas man var ^^


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

Men om vi tar ett exempel som Hitler (en klassiker); vad var då meningen ? Att utrota alla judar för att få ett utopia. Är inte det en ond tanke? Och vad var då meningen bakom den?

Jag vet inte vad meningen med det var. Jag förstår verkligen inte meningen med en del hemska saker som händer, men meningen finns där ändå, även fast jag inte förstår. Jag känner det på mig, det är helt enkelt vad jag alltid har trott på och vad jag alltid kommer att tro på. En mening.

Jag tror inte att människor kan tänka onda tankar. Jag tror att det i grund och botten är rädsla, och bara det. Sen ser de flesta människor säkert det som ondska, för de kan inte förstå rädslan som ligger bakom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svettsvenne:

ölen är min själsfrände, det är en skam att det tog sån tid för mig att inse att hon fanns där hela tiden, och här har man siktat in sig på damerna, vilken pajas man var ^^

skulle du påstå att ölen är godhjärtad?


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

Vad är ondska?

Du


   
SvaraCitera