Aviseringar
Rensa alla

Vad är "riktig" vänskap för dig?


Ämnesstartare

Ökänd:

Skaffa hund om du inte är allergisk och vill vara säker på att ha en riktigt äkta bästavän. En hund är tamejtusan en kompis som aldrig sviker. En riktig, underbar kompis. Jag skojar inte med dig

Åh, hund låter trevligt men jag har tre katter. Iofs riktigt goda vänner de med =)

schizofrenutter:

Någon som vet allt om en men ändå umgås med en? Öh. Nej, det failar nog.

Det failar inte om det är riktig vänskap för dig =)

Pm_is_back:

det beror på
min kuks bästa vän är min högra hand fast de pratar aldrig med varandra
men min vän finns inte

Surt :/

SPiDERMANNEN:

Waste of time. Absolut.

Kände det på mig, surt men jaja. Sånt är livet.

IIIIIIIIIIH:

Sånna finns, och jag har en. Hon ställer upp och finns kvar här för mig när jag har det som svårast. Hon kom direkt när jag bad henne, och hon hade med sig choklad

Vad härligt =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Skaffa hund om du inte är allergisk och vill vara säker på att ha en riktigt äkta bästavän. En hund är tamejtusan en kompis som aldrig sviker. En riktig, underbar kompis. Jag skojar inte med dig.

jag vill ha en hund! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Ptja... att man kan prata om vadsomhelst med, och som dessutom inte sårar en.
Kan tänka mig att det är värre att bli sårad av en vän än en random dude. Har ingen erfarenhet inom det, dock.

Det är den där sårarbiten som failar just nu, så jag antar att det ser surt ut för min del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fiifan:

Åh, hund låter trevligt men jag har tre katter. Iofs riktigt goda vänner de med =)

Ah, men det finns inget som en vovve som kommer fram och slickar en i ansiktet och på händerna när man är ledsen, och sen lägger sig tillrätta på ens fötter. Inget bitchande, ingen backstabbing, bara varm och mjuk päls som man kan borra in näsan i närhelst man känner för det. Hundar kan man visserligen inte diskutera politik, musik eller schrödingers ekvationer med, men jag tror att de har större EQ än (skräckinjagande) många människor.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

men jag tror att de har större EQ än (skräckinjagande) många människor.

Det tror jag med, människor är allmänt överskattade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fiifan:

så jag antar att det ser surt ut för min del.

Jag förstår.
Det är ett av skälen till att jag aldrig bondar mig så nära med vänner, så man slipper det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Jag förstår.
Det är ett av skälen till att jag aldrig bondar mig så nära med vänner, så man slipper det.

Låter som om du är en gnutta smartare än mig isf, ska försöka köra på den grejen jag med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fiifan:

Låter som om du är en gnutta smartare än mig isf, ska försöka köra på den grejen jag med.

Mja, jag är kille, samt en slacker. Ni tjejer är grunden till alla småkonflikter här i världen. ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fiifan:

Det failar inte om det är riktig vänskap för dig =)

Det var något jag hörde någonstans, tror dock inte det stämmer. Eller delvis kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Mja, jag är kille, samt en slacker. Ni tjejer är grunden till alla småkonflikter här i världen. ):

Jag är slacker jag med. Inte speciellt tjejig.
HAr inga tjejkompisar så jag kan inte yttra mig om det där 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade en sån vän. en sån som jag trodde bara fanns på film och i fantasivärldar.

tills hon svek mig och blablabla .. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krawffs:

tills hon svek mig och blablabla ..

Oh it's so funny. Man skuttar till av glädje lixom.
JAAAAAAAAAAAA ännu ett as.
Yä.


   
SvaraCitera

Svårt säga vad som är det. Och varför ska man hålla på och ta rada på det? Känns som att du har dina vänner där du har de och de blir inte bättre genom att du definerar de..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fiifan:

Vad är egentligen "riktig" vänskap?
Finns det? Och hur vet du det isf?

Nån som du alltid kan lita på, gillar dig precis som du är trots alla dina dåliga sidor.
Som alltid ställer upp.
Har nog aldrig haft en sån vän, egentligen..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GHurt:

Svårt säga vad som är det. Och varför ska man hålla på och ta rada på det? Känns som att du har dina vänner där du har de och de blir inte bättre genom att du definerar de..

Varför ska man inte göra det?
Jag vill veta vad riktig vänskap är för diverse användare på ungdomar.se så jag ställer frågan.

isola:

Nån som du alltid kan lita på, gillar dig precis som du är trots alla dina dåliga sidor.
Som alltid ställer upp.
Har nog aldrig haft en sån vän, egentligen..

Det är nog svårt att hitta en sån vän tyvärr!


   
SvaraCitera