Aviseringar
Rensa alla

Vad är "tillåtet" för er?


Ämnesstartare

Hej,

jag undrar vad ni med anorexi(som jag) tillåter er att äta?
jag har väldigt udda saker. ris, viss pasta, bulgur ( snabba kolhy.) är tillåtet, fast i små mängder. sen har jag svårt för kött och så, men kyckling och vit fisk är okej. även vitt bröd, fast i små mängder då.
jag hade velat veta, så kanske jag kan tillåta mig att testa något nytt. hade gärna velat ha musli och yoghurt, underbart gott.. ska bli inlagd om någon vecka, så tänkte utmana mig lite.
kramar, och kämpa på alla! jag är jättemotiverad nu. andra inläggningen, så nu är det SISTA gången för mig. livet väntar 🙂


   
Citera
Åtta

tjej91:

vit fisk

Får jag fråga varför vit fisk är mer "tillåten" än annan fisk? [confused]


   
SvaraCitera

Har inte ätstörningar så jag kan inte svara på din fråga. Men lycka till!

Åtta:

Får jag fråga varför vit fisk är mer "tillåten" än annan fisk? [confused]

Mindre fett.


   
SvaraCitera
Åtta

iddqd:

Mindre fett.

Där ser man. Jag trodde att vit fisk var fetare, men så var tydligen inte fallet.


   
SvaraCitera

iddqd:

Mindre fett.

Mindre NYTTIGT fett [rolleyes]


   
SvaraCitera

bigboy89:

Mindre NYTTIGT fett [rolleyes]

Precis, det kanske borde tilläggas. Men folk med anorexi brukar sällan bry sig om något annat än kalorier.

Tack för påminnelsen förresten, kom precis på att jag inte hade tagit mina fiskoljekapslar idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag lever iprincip på soppor. Eller varm choklad. eller annan dricka, dricker mig mätt.
Vissa knäckebröd med 20kcal per skiva kan oxå gå ner, sällan, på har jag ett salladsblad eller 2-3 skivor gurka eller liknande.
Sharonfrukt, 60kcal per frukt. Högst två per dag då och äter inte mer då.
hmmm, pissar på allt som heter bröd, ris, pasta, potatis, mat som är tillagad så jag inte kan få reda på hur mkt det exakt innehåller.
det var det typ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ wook vitt kött knäckebröd Kanske lite lösviktsgodiS ibland


   
SvaraCitera