Aviseringar
Rensa alla

Vad är riktigt fin mat?


Smilen
Ämnesstartare

Vad anser ni vara riktigt fin mat att äta och göra? 
Är Oxfilé riktigt finmat som exempel eller ska man gå längre ändå för att det ska få kallas för lyx eller finmat?
Lamm ska vara fin mat, lammstek, men är det någonting du tycker är gott att äta?
Kan korv anse som fint i bemärkelse på vad det är för korv vi pratar om?

Fin mat kostar en del.


   
Citera
Ämnesetiketter

Vad anser ni vara riktigt fin mat att äta och göra?

Ja, det är ju en bra  fråga? Personligen föredrar jag griskött före nötkött eftersom grisköttet vanligtvis är lite fetare än vad nötköttet är och därför är både saftigare och smakrikare.

Kyckling och kalkon är supergott förutsatt att den är ordentlig kryddad.

Fisk får vi inte glömma bort. Torsk och filead abborre liksom gös som idag kostar lika mycket som oxfilé. Skeptisk


   
SvaraCitera

mcdonalds 😛


   
SvaraCitera

Köttbullar och nypotatis med brunsås och rårörda lingon, blir inte lyxigare.


   
SvaraCitera

Rostade känguruöron är mumma!
Nej men alltså bara allmänt god mat liksom, typ vitlöksbaguette, piroger, zucchini&-spenatsoppa, köttfärssås alltså ifrån grunden då, inte något färdigköpt, ska vara gjord på San Marzano tomater också med mycket basilika, olivolja, vitlök, ajvar osv...
Då blir den helt alldeles suverän vill jag minsann tala om för dig, så det så. Söt

Sen är det ju galet gott med sånt kött som har ved och rök-grillats väldigt sakta inne i en sån eldtunna eller vad man kallar det, ska vara enris och grejer så får den sån fin smak och så ska den vara inne i minst ett dygn, sen kan man dela sönder köttet och ha den i pitabröd eller något. Tumme upp


   
SvaraCitera

fisk faktiskt 


   
SvaraCitera
oneday

Sushi och lasagne


   
SvaraCitera

Ris o bacon


   
SvaraCitera

Potatis, i alla former


   
SvaraCitera

En macka med ost är rätt gott


   
SvaraCitera
Lokes

sgt.sunshine:
Potatis, i alla former

Aldrig


   
SvaraCitera

Fin mat kan väl både åsyftas själva råvaran liksom själva tillagningen. Bra råvaror tycker jag själv är bra. Däremot har jag aldrig fattat vad som egentligen menas med "fin tillagning". Dvs restauranger som tar flera tusen kronor för en varmrätt.  Skeptisk


   
SvaraCitera
oneday

Lokes:

Aldrig

potatis är underbart vad säger dj


   
SvaraCitera
Lokes

oneday:

potatis är underbart vad säger dj

Kokt potatis, potatisklyftor osåvidareeere är super äckligt om man inte har en jättegod sås till man dränker potatisen i


   
SvaraCitera
Lokes

Lokes:

Kokt potatis, potatisklyftor osåvidareeere är super äckligt om man inte har en jättegod sås till man dränker potatisen i

Eller om potatisen är bränd då e den god


   
SvaraCitera