Aviseringar
Rensa alla

Vad är skillnaden?


jonta

aristoteles:

Det kan det absolut göra, applikation som funkar lika bra med korta instruktioner blir inte snabbare av onödigt långa instruktioner, jag tycker det låter rätt uppenbart.

Jag kan gå med på att det ibland inte blir någon prestandavinst att prata om men att det skulle gå långsammare pga längre adresser till data lagrat i RAM-minnet har jag inte hittat något belägg för nåntans.


   
SvaraCitera

jonta:

Jag kan gå med på att det ibland inte blir någon prestandavinst att prata om men att det skulle gå långsammare pga längre adresser till data lagrat i RAM-minnet har jag inte hittat något belägg för nåntans.

Tänk dig till exempel att L1 bara skulle innehålla adresser, då har du alltså redan där halverat möjligheten att cacha addresser i L1, det skulle leda till en rejäl prestandaförlust. Detta är naturligtvis inte ett normalt scenario, men principen visar att inte precis alla operationer blir effektivare pga utökad adress-längd. Men 64-bitars system har fler fördelar än nackdelar, men påstå inte att alla program blir bättre/snabbare bara för att skulle vara kompilerade för 64-bitars instruktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok nåt tips var jag kan köpa uppdatering till 64bit ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppgradering från 32 till 64*


   
SvaraCitera

ennie:

Hej hej. Det finns många sidor i Google om detta. Du kanske kan läsa några av dem.

ily


   
SvaraCitera

bonnafan:

ok nåt tips var jag kan köpa uppdatering till 64bit ?

Vilken datorbutik som helst? Prova google?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera