Aviseringar
Rensa alla

Vad är Socialdemokraternas alternativ till FAS3?


Ämnesstartare

"Inget av detta skiljer emellertid fas 3 från socialdemokratiska program som Aktivitetsgarantin eller de, under sin tid, utskällda plusjobben. De senare varianterna av ”pysselsättning” användes flitigt som slagträ av Alliansen före första valsegern – på ungefär samma sätt som Stefan Löfven nu använder Fas 3. Lika lite då som nu hade man något egentligt alternativ att erbjuda."

Så frågan är, har sossarna några nya idéer här? 


   
Citera
Ämnesstartare

"Ingen har kontaktat dom och frågat hur har det gått det här året. Det är jag som har kontaktat och sagt varför händer ingenting. Jag fick löfte om att det här organisationen skulle hjälpa mig ut i arbetslivet. Och det ända jag fått är närvarorapport."

Känns ju som höga förväntningar hon har. Är det hon förväntar sig ens möjligt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


Bla bla, vad är alternativet? 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Vet inte men medborgarlön verkar nice om dom bli övertalade att införa, få massa cash utan motprestation diggart


   
SvaraCitera

Varför kritiserar dem utan att Moderaterna föreslår själva vad de tänker åtgärda i framtiden? Vad jag vet finns det inga frågor som förtäljer saken..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bryr mig ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
bryr mig ej

Tror ej, pga du lägger ner energi på att säga detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Tror ej, pga du lägger ner energi på att säga detta.

Säger detta i hopp om att demoralisera dig till att sluta prata politik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Vet inte men medborgarlön verkar nice om dom bli övertalade att införa, få massa cash utan motprestation diggart

Kanske, medborgarlön är ganska dyrt och det löser knappast alla samhällsproblem. Vad ska man då prioritera ner?

Krossan:
Varför kritiserar dem utan att Moderaterna föreslår själva vad de tänker åtgärda i framtiden? Vad jag vet finns det inga frågor som förtäljer saken..

Hur menar hen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:

Säger detta i hopp om att demoralisera dig till att sluta prata politik

Ahh. Vad ska jag tala ist? 


   
SvaraCitera

lol fas3 är rena rama kommunist skit, bättre att inför medborgare lön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här "politiska fighten" som socialdemokrater och moderater ständigt vill ge sken av finns partierna emellan känns så otroligt osexig. Ingen glöd eller spänning i den "konflikten" alls. Bara två gamla trötta partier som fortfarande tror att de är i centrum av världen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:
lol fas3 är rena rama kommunist skit, bättre att inför medborgare lön.

Ja, medborgarlön är ju definitivt inte marxistiskt det håller jag med dig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Den här "politiska fighten" som socialdemokrater och moderater ständigt vill ge sken av finns partierna emellan känns så otroligt osexig. Ingen glöd eller spänning i den "konflikten" alls. Bara två gamla trötta partier som fortfarande tror att de är i centrum av världen. 

Ändå så envisas majoriteten av umare här vad jag vet att tycka negativt om moderaterna men ej sossarna, det känns ju ganska ogenomtänkt. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Moderaten:

Kanske, medborgarlön är ganska dyrt och det löser knappast alla samhällsproblem. Vad ska man då prioritera ner?

Hur menar hen?

Har det någonsin varit ett problem för S tidigare... bara låna pengar... eller trycka mera Tumme upp S har alltid hittat finansiering för "satsningar" på destruktiv väg.


   
SvaraCitera