Aviseringar
Rensa alla

Vad är Socialdemokraternas alternativ till FAS3?


Ämnesstartare

Moderaten:

Ändå så envisas majoriteten av umare här vad jag vet att tycka negativt om moderaterna men ej sossarna, det känns ju ganska ogenomtänkt. 

UM är väl väldigt vänsterinfluerat, säkert därför.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

Har det någonsin varit ett problem för S tidigare... bara låna pengar... eller trycka mera Tumme upp S har alltid hittat finansiering för "satsningar" på destruktiv väg.

Galen

Knekten:

UM är väl väldigt vänsterinfluerat, säkert därför.

Galen


   
SvaraCitera

Moderaten

sluta ordbajsa det här systemet kan spara 72 procent av budgeten, FAS 3 är bara resurs slöseri. Inte direkt dyrt som du säger i tråden förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

sluta ordbajsa det här systemet kan spara 72 procent av budgeten, FAS 3 är bara resurs slöseri. Inte direkt dyrt som du säger i tråden förut.

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så osexig diskussion. Hur orkar ni leva med er själva? "Socialdemokraterna" "Moderaterna"  "FAS3" Finns det något deppigare??!! Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

sluta ordbajsa det här systemet kan spara 72 procent av budgeten, FAS 3 är bara resurs slöseri. Inte direkt dyrt som du säger i tråden förut.

Förklara


   
SvaraCitera

Moderaten:

Ja, medborgarlön är ju definitivt inte marxistiskt det håller jag med dig om.

Ja för att Dr Milton Friedman är kommunist... Skeptisk


   
SvaraCitera

Positiv:

Förklara

kolla på video jag länkade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

kolla på video jag länkade.

Orkar inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:

kolla på video jag länkade.

Jag tyckte medborgarlön + plattskatt var en bra ide tidigare, drev frågan. Men tvivlar mer nu än tidigare. Vad människor behöver är sociala band och nätverk, det skapar man varken med medborgarlön eller att sjukpensionera folk i sysselsättningsfasen. Det primära problemet idag är att människor förväntar sig förmycket av samhället. Sverige har trotts allt väldigt låg långtidsarbetslöshet om vi jämför med övriga EU eller USA. 


   
SvaraCitera

Moderaten:

Jag tyckte medborgarlön + plattskatt var en bra ide tidigare, drev frågan. Men tvivlar mer nu än tidigare. Vad människor behöver är sociala band och nätverk, det skapar man varken med medborgarlön eller att sjukpensionera folk i sysselsättningsfasen. Det primära problemet idag är att människor förväntar sig förmycket av samhället. Sverige har trotts allt väldigt låg långtidsarbetslöshet om vi jämför med övriga EU eller USA. 

det primära problemet är att samhället är byggt på en ekonomisk modell av lönearbete som inte efterfrågas på marknaden, därav ökande arbetslöshet. det funkade under 60-talet när industrier och dylikt anställde och det fanns ett verkligt behov av arbetskraft. det funkar inte längre, eftersom behovet automatiserats bort. därav behovet av en ny ekonomisk modell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fuck-calm-i-want-full-communism-1.png

Enda vettiga alternativet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln:
fuck-calm-i-want-full-communism-1.png

Enda vettiga alternativet.


   
SvaraCitera

Moderaten:

Jag tyckte medborgarlön + plattskatt var en bra ide tidigare, drev frågan. Men tvivlar mer nu än tidigare. Vad människor behöver är sociala band och nätverk, det skapar man varken med medborgarlön eller att sjukpensionera folk i sysselsättningsfasen. Det primära problemet idag är att människor förväntar sig förmycket av samhället. Sverige har trotts allt väldigt låg långtidsarbetslöshet om vi jämför med övriga EU eller USA. 

Det primära problemet är att folk inte har pengar, Långtidsarbetslösheten bero på mycket på våra kära fackföreningar. jo det är inte direkt en framgångs saga när du jämnför länder som har depression tillstånd som många länder i Europa och USA.

Det finns många som inte kan arbetar därför har medborgarlön en funktion, Ingen jag känner förväntar sig att samhället ska ta hand om dem.  Sverige är ett land byggt på kristna värderningar "den som inte arbetar skall inte heller äta".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

libcom-Christmas.jpg


   
SvaraCitera