Aviseringar
Rensa alla

Vad är speciellt med Engla?


Ämnesstartare

Asså, visst, det är synd om Engla, men jag fattar verkligen inte varför det blev en sån stor sak av henne, hon blev våldtagen och sen mördad, det är hemskt, men är det inte mer synd om den 14 eller 15 åriga tjejen som blev våldtagen nyss? Hon skulle till domstolen, men dagen innan eller vad det va tog hon sitt EGNA liv, för att hon klarade inte av att se hans ansikte igen?
En människa ska inte behöva ta sitt egna liv så, de e fan sjukt!!


   
Citera

hon dog.....[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller med om att det blev lite mycket med Engla, ja

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget speciellt med henne, förutom att hennes mamma råkade vara Sveriges största mediakåta hora.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem fan var Engla [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

hon dog.....

Jag vet, men det gjorde hon andra tjejen med, för att hon mådde så jävla dåligt, de e ju mer synd om henne?

SilentScream:

Inget speciellt med henne, förutom att hennes mamma råkade vara Sveriges största mediakåta hora.

Haha så rätt!

Gorgath:

Jag håller med om att det blev lite mycket med Engla, ja

Att det blev ja, förlåt men ja kan verkligen skratta åt Engla skämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Engla var en bättre story, dessutom säger dom pressetiska reglerna att man ska visa brottsoffer och anhöriga största möjlliga hänsyn, och speciellt vid självmord. Englas mamma hade ju inte precis någonting emot uppmärksamheten.


   
SvaraCitera

Anledningen att Engla blev så känd är pga. hon var vit, hon var en svensk tjej på 10år och hennes mamma var en media hora.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh? Är du lite efter eller?


   
SvaraCitera

wictorsson:

Jag vet, men det gjorde hon andra tjejen med, för att hon mådde så jävla dåligt, de e ju mer synd om henne?

nej, Engla var en liten flicka som var på väg hem när en retard bestämade sig för att mörda henne.

Andra flickan var säkert en flicka med bra förutsättnignar för livet, hus och skola som andra männsikor inte får (afrika [rolleyes]) vet inte riktigt varför hon tog livet av sig, men alla som tar livet av sig överdriver, hon var äldre än Engla och borde vettat bättre..hon bestämade om att forsätta leva eller inte, Engla gjorde inte det....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wictorsson:

Att det blev ja, förlåt men ja kan verkligen skratta åt Engla skämt

Det kan jag med... [censur]

Särskilt: Dold text: Vem var det som cykla och cykla med aldrig kom hem?
[censur]


   
SvaraCitera

Vad är det för likhet på Engla och en silo?
Båda ligger ute på fält fulla med säd.
(Fast engla våldtogs ju inte, eller så var Anders duktig på att röja efter sig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dels att Engla lika gärna kunde ha försvunnit, och kunde finnas vid liv. Det var inte förrän Eklund erkände och kroppen faktiskt hittades som hennes död kunde bekräftas, till skillnad från den andra tjejen, som "bara" våldtogs och sedan hittades död.
Dessutom skrivs det ofta väldigt sällan om självmord. Tänk bara på de anhöriga, till exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar hennes mamma[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Fast engla våldtogs ju inte, eller så var Anders duktig på att röja efter sig

Jo hon blev våldtagen, Eklund erkände ju att han våldtagigt henne och han blev ju tillochmed dömd för det [n]


   
SvaraCitera