Aviseringar
Rensa alla

Vad är syftet med forumdelen Homo- och bisexualitet?


Dessutom är det inte så jättemånga homotrådar heller väl? Borde inte vara några problem att integrera dom i sexforumet.


   
SvaraCitera

Anledningen är att homosexuella vill bli behandlade med silkesvantar av resten av samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Dessutom är det inte så jättemånga homotrådar heller väl? Borde inte vara några problem att integrera dom i sexforumet.

De homorelaterade trådarna verkar mest handla om relationer och problem, och ganska sällan om just sex.


   
SvaraCitera

Frippe96:

De homorelaterade trådarna verkar mest handla om relationer och problem, och ganska sällan om just sex.

Ja men relationsforumet då whatever


   
SvaraCitera

Frippe96:

Alla inlägg här handlar om saker som precis lika gärna skulle kunna ligga under den vanliga sexdelen, varför skall man skilja på sex och sex?

Kan hålla med om att just homosexet lika gärna kan hålla till i samma forum som allt annat sex, det är ju liksom ingen skillnad ändå. En kuk är en kuk och en fitta är en fitta. Sen om det är en kille eller en tjej som suger på kuken är ju helt irrelevant i sammanhanget.

Däremot behöver varje PK forum för ungdomar posera med sin tolerans för homosexualitet, och visst kan jag se en poäng med ett forum för homosexuella ungdomar.

Är man ung och osäker kanske det kan kännas tryggt att få se ett forum som bekräftar att det man känner inte är något konstigt, utan så vanligt att det finns ett eget forum för det.


   
SvaraCitera

Jag vänder på frågan:

Varför skulle den INTE finnas kvar? Håller med Pheadrus, om jag var 15 och inte vågat ut genom garderoben så hade jag nog lättare velat välja det forumet - där hbt-personer hänger, för att ställa frågor om homosexualitet.

Men onaniforumet har inte en enda seriös tråd. Onani kan också passa i sexforumet? (Sex,Sexualitet och Sexuella fantasier)

Nej men tycker forumet kan vara kvar, får vara bakåtsträvande fast jag är relativt ny. 🙂

Sedan är det ju självklart att heteropersoner tycker att HBT-forumet är ointressant, på andra forum när liknande ämnen dykt upp. Så har oftast heteron varit mot och homosexuella för.

Känner inte till ts's läggning vill jag notera.


   
SvaraCitera

Colour Television:

Varför skulle den INTE finnas kvar?

Därför att det redan finns forumdelar där detta tas upp. Och för att, iallafall för mig, känns fel att sätta upp ett oss och dom läge genom att ha ett speciellt forum för homo och bi-sexuella.

Colour Television:

Varför skulle den INTE finnas kvar? Håller med Pheadrus, om jag var 15 och inte vågat ut genom garderoben så hade jag nog lättare velat välja det forumet - där hbt-personer hänger, för att ställa frågor om homosexualitet.

Om jag hade varit 15 och homosexuell skulle jag inte vilja känna mig onormal och förpassad till en egen forumdel.

Colour Television:

Men onaniforumet har inte en enda seriös tråd. Onani kan också passa i sexforumet? (Sex,Sexualitet och Sexuella fantasier)

Alla trådar om var man kan köpa sexlexaker ligger i onani-forumet. Sedan så kommer det regelbundet trådar där någon undrar hur folk gör när dom onanerar, om det dom gör är onormalt eller helt enkelt vill ha tips. Men det stämmer att det nog är en massa trams där också.

Colour Television:

Sedan är det ju självklart att heteropersoner tycker att HBT-forumet är ointressant, på andra forum när liknande ämnen dykt upp. Så har oftast heteron varit mot och homosexuella för.

Fast nu är det ju även homo/bi-sexuella som tycker forumdelen är onödig.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Fast nu är det ju även homo/bi-sexuella som tycker forumdelen är onödig.

Som jag väldigt tydligt skrev så jämförde jag med andra platser. DVS andra forum.

Sedan blir jag lite irriterad på när du menar att en homo är onormal? Förpassas till eget forum?

Kan bara prata för mig själv och inte för andra.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Om jag hade varit 15 och homosexuell skulle jag inte vilja känna mig onormal och förpassad till en egen forumdel.

Tycker det är najs att det finns ett Homo-forum, men jag använder det typ inte [crazy]


   
SvaraCitera

Jag tycker det skall vara kvar. Orkar inte motivera varför just nu, men, folk brukar tycka det är viktigt att jag uttalar mig om sånt här…


   
SvaraCitera

är kluven... [confused]


   
SvaraCitera

Colour Television:

Sedan blir jag lite irriterad på när du menar att en homo är onormal? Förpassas till eget forum?

Jag tycler inte att det är onormalt. Skulle kännas som om andra tyckte jag var onormal ifall homo/bi personer fick en egen forumdel. Jag tycker det är fel att särskilja personer på grund av deras sexuella läggning. Men det kanske bara är jag.

Colour Television:

Som jag väldigt tydligt skrev så jämförde jag med andra platser. DVS andra forum.

Fast du antog väl med det att även homo/bi personer här skulle tycka det ska finnas kvar, vilket när jag skrev det inte riktigt var fallet.


   
SvaraCitera

Håller med Ögon i en Plåthink.


   
SvaraCitera

Är det svårt att först? Människor kategoriserar. Allt.


   
SvaraCitera
sincan

Det kommer sluta med att alla kategorier suddas bort!


   
SvaraCitera