Aviseringar
Rensa alla

Vad är viktigast?


Ämnesstartare

dör de pga droger så blir det ju färre som dör om färre knarkar mvh mattesnille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om det vore så lätt. sverige har färre brukare men fler dödsfall än genomsnittet. hade gärna haft min pappa kvar i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om nu faktan inte har ändrats sen 2011


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_59343109_drug_related_deaths_464.gif


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
dör de pga droger så blir det ju färre som dör om färre knarkar mvh mattesnille

det dör fler av war on drugs än av knark


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att färre mår så dåligt att de behöver bedöva sitt sinne eller fly i en droginducerad värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Att färre mår så dåligt att de behöver bedöva sitt sinne eller fly i en droginducerad värld.

Fast det var ju inte ett av alternativen. + folk tar inte bara droger för att "fly undan verkligheten".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: att färre dör

Vilket man delvis kan åstadkomma genom att ge missbrukare sjukvård och hjälp istället för en prick i belastningsregistret. Förstår inte hur det kan vara tillåtet att i ett modernt samhälle ha lagstiftning vars enda grund är subjektivt moraliserande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Fast det var ju inte ett av alternativen. + folk tar inte bara droger för att "fly undan verkligheten".

Jag kan inte välja mellan alternativen så jag gav en alternativ åsikt. Jag tycker att folk oftast tar droger antingen för att bedöva tunga känslor och/eller för att fly verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Jag tycker att folk oftast tar droger antingen för att bedöva tunga känslor och/eller för att fly verkligheten.

Är "verklighetsflykt" alltid dåligt? Det finns fler sätt att fly från verkligheten än att ta droger, exempelvis genom musik och träning. Det är väl ändå ganska hälsosamt att vilja uppleva något annat än bara vardag kan jag tycka. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: att färre dör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jagvillboienhatt: Är "verklighetsflykt" alltid dåligt? Det finns fler sätt att fly från verkligheten än att ta droger, exempelvis genom musik och träning. Det är väl ändå ganska hälsosamt att vilja uppleva något annat än bara vardag kan jag tycka.

Det är inte alltid dåligt, men droger har sidoeffekter som inte är hälsosamma.

Det kan bli dåligt om man flyr från verkligheten när man istället t ex bör ta tag i sitt liv, göra läxor o.s.v. Då blir det en broms för personlig utveckling, annars är det ett bra sätt att koppla av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enligt min uppfattning är det en betydligt högre riskfaktor med orent skit och moraliserande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Det kan bli dåligt om man flyr från verkligheten när man istället t ex bör ta tag i sitt liv, göra läxor o.s.v. Då blir det en broms för personlig utveckling, annars är det ett bra sätt att koppla av.

De flesta människor hinner faktiskt med både och. Visst, är man en 4-barnspappa kanske det inte riktigt är läge att lägga en massa tid på att knarka, men så länge det inte påverkar ditt liv negativt i övrigt så varför inte?

Sen så är ju definitionen av personlig utveckling något väldigt subjektivt. Alla människor vill inte utvecklas i samma riktning 🙂


   
SvaraCitera

Om färre dör blir vi för många på jorden är ni fucking dumma eller hahahahahahahah idioter


   
SvaraCitera