Aviseringar
Rensa alla

Vad äta i skolan?


Ämnesstartare

Skolmaten är vidrig och vegetariska dagar. 

Jag går från 08.00-16.30 utan mat och utan dricka (drickandet kan jag dock lösa genom att dricka) 

Min mage gör konstant ont och jag är svimfärdig och känner mig väldigt trött och seg. 

Jag vill inte ta pengar ur min egen ficka och lägga 30-90 kr på lunch varje dag tills vi slutar skolan i juni. 

Ska jag göra fyra mackor och ta med mig varje dag? En matlåda med kalla pannkakor? Hur ska jag transportera denna mat till och från skolan varje dag? Väska är ganska jobbigt att släpa efter sig 2 ggr per dag

Vad gör man?


   
Citera
Ämnesetiketter

storablodådrerpumpade:
Skolmaten är vidrig och vegetariska dagar. 

Jag går från 08.00-16.30 utan mat och utan dricka (drickandet kan jag dock lösa genom att dricka) 

Min mage gör konstant ont och jag är svimfärdig och känner mig väldigt trött och seg. 

Jag vill inte ta pengar ur min egen ficka och lägga 30-90 kr på lunch varje dag tills vi slutar skolan i juni. 

Vad gör man? 

Sjuan-åtta: 8:10-15:30. Mindre än 4h sömn och ingen frukost eller mat. Det är inte bra alls. (Jag gjorde så). 

Min kompis fick gå hem och äta, en annan hade med sig egen mat varje dag.


   
SvaraCitera

Man äter skolmaten och slutar vara så kräsen. Alternativt bara äter från salladsbuffén


   
SvaraCitera

Kan inte säga att skolmaten är 5 stjärnig MEN så dålig att den inte går att äta stämmer inte.


   
SvaraCitera
time
 time

Om du inte får i dig skolmaten måste du ta med dig ett substitut hemifrån. Mat är som bränsle för en bil, du funkar inte vettigt utan! Ta med dig mackor, frukt eller annat som du tycker om och får i dig. Ofta får man värma upp mat i skolköket. Försök att ta med dig varierade saker så du får i dig tillräckligt med vitaminer.


   
SvaraCitera

My dreams are her:
Man äter skolmaten och slutar vara så kräsen. Alternativt bara äter från salladsbuffén

B.C-:
Kan inte säga att skolmaten är 5 stjärnig MEN så dålig att den inte går att äta stämmer inte.

Tro mig, det finns skolmat som inte går att äta. Ni har nog bara aldrig blivit utsatta för detta... Var glada för det!!


   
SvaraCitera

Det bästa är nog om du tar med dig något att äta. Kan ju inte vara så jobbigt med en väska om den gör så att du slipper vara hungrig hela dagen Tumme upp


   
SvaraCitera

Vegetariska dagar är väl inget problem? 

Har ni ingen kafeteria eller så kan du kanske ta med dig mat? Är inte så jobbigt att bära på en väska till och från skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Om du inte får i dig skolmaten måste du ta med dig ett substitut hemifrån. Mat är som bränsle för en bil, du funkar inte vettigt utan! Ta med dig mackor, frukt eller annat som du tycker om och får i dig. Ofta får man värma upp mat i skolköket. Försök att ta med dig varierade saker så du får i dig tillräckligt med vitaminer.

adaq:
Det bästa är nog om du tar med dig något att äta. Kan ju inte vara så jobbigt med en väska om den gör så att du slipper vara hungrig hela dagen Tumme upp

Yes! Tack.

Kommer nog ta med mig frukt och/eller mackor. Och en vattenflaska.


   
SvaraCitera

storablodådrerpumpade:
Skolmaten är vidrig och vegetariska dagar. 

Jag går från 08.00-16.30 utan mat och utan dricka (drickandet kan jag dock lösa genom att dricka) 

Min mage gör konstant ont och jag är svimfärdig och känner mig väldigt trött och seg. 

Jag vill inte ta pengar ur min egen ficka och lägga 30-90 kr på lunch varje dag tills vi slutar skolan i juni. 

Ska jag göra fyra mackor och ta med mig varje dag? En matlåda med kalla pannkakor? Hur ska jag transportera denna mat till och från skolan varje dag? Väska är ganska jobbigt att släpa efter sig 2 ggr per dag

Vad gör man?

har ni inge cafe? ta en cola och kexchoklad sen äter du efter skolan


   
SvaraCitera

det ser töntigt ut att ha med sig Galen


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Sluta gnälla och ät den "äckliga" skolmaten som en man. Gratis (och nyttig såklart) skolmat är fotfarande ett privilegium i andra länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sudd:
Sluta gnälla och ät den "äckliga" skolmaten som en man. Gratis (och nyttig såklart) skolmat är fotfarande ett privilegium i andra länder.

Inte gott att äta det där dock. Har också svårt för att äta lunch i matsalen då jag inte har vänner och vill inte sitta själv.


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

storablodådrerpumpade: Inte gott att äta det där dock. Har också svårt för att äta lunch i matsalen då jag inte har vänner och vill inte sitta själv

Okej, då förstår jag. 

Kan tillägga från min erfarenhet från utländska skolor att folk oftast hämtade sin egen mat i stora portioner av soppa/pasta, sallad och allt det där för den långa dagen. 


   
SvaraCitera

adaq:

Tro mig, det finns skolmat som inte går att äta. Ni har nog bara aldrig blivit utsatta för detta... Var glada för det!!

+1


   
SvaraCitera