Aviseringar
Rensa alla

Vad äter ni inte?


123fendas

 Ni kan väl åtminstone trycka ner det med lite coca cola för att försöka drunkna ut smaken?

Dricker inte läsk. 


   
SvaraCitera

småsten och grus


   
SvaraCitera

123fendas:
Överdriver ni?

Det finns extremt många ofarliga saker i den här tråden! Ni kan väl åtminstone trycka ner det med lite coca cola för att försöka drunkna ut smaken?

Det här är den mest förstavärldennation tråden någonsin! Lasagne är ju för fan en av mina favoriträtter

Jag kan inte äta lasagne. Trött och alltid för stora bitar man får. Vissa är för stekta. Jag vill ha så gräddigt som möjligt. Sedan är alla olika så vet aldrig vilken som är min favorit, precis som med schnitzel kunde jag älska men sedan fick jag en som smakade haloumi typ.


   
SvaraCitera

123fendas:
Överdriver ni?

Det finns extremt många ofarliga saker i den här tråden! Ni kan väl åtminstone trycka ner det med lite coca cola för att försöka drunkna ut smaken?

Det här är den mest förstavärldennation tråden någonsin! Lasagne är ju för fan en av mina favoriträtter

Men välkommen till världen där alla tycker olika säger jag bara. 


   
SvaraCitera

Asstriid:

Men välkommen till världen där alla tycker olika säger jag bara. 

Men jag menar...

jag har autism, så jag kanske har misförstått. Allt det här är väldigt möjligt att få i sig med tvång.


   
SvaraCitera

123fendas:

Men jag menar...

jag har autism, så jag kanske har misförstått. Allt det här är väldigt möjligt att få i sig med tvång.

Eller ändra på orden, kanske säga "jag vet en lasagne du kommer gilla" ordet tvång är läskigt. "Kommer på båten om det finns köttbullar"


   
SvaraCitera

Det ändå som jag helst inte äter är väl typ ris och burkmajs, jag är inte direkt kräsen. Är dock inte sådär super imponerad av typ viss fisk, men men.


   
SvaraCitera

ja, jag hatar fisk, och jag hatar potatis. Svenska köket generellt


   
SvaraCitera

Uppskattar det mesta men ogillar mörkt muskovadosocker tillsammans med sumac, bägge bidrar till en väldigt tydlig smak av så som en pissmyrestack luktar.
Heller inte ostbågar eller sötpotatis. Finns väl annat men dessa är det jag kommer på här och nu.


   
SvaraCitera

Hmm... undra hur en huskursblandning av koriander, sumac, dijonsenap, ättika, mörkt muskovadosocker och pesto skulle smaka, kanske som en inläggning med surströmming.
Skulle glatt ge en tusenlapp till den som smakar en matsked av den blandningen ^^


   
SvaraCitera

Oliver, musslor och fiskbullar (avskyr konsistensen på fiskbullarna annars är smaken ganska ok).

Älskar fisk rent allmänt men det ska vara filéade dvs "byxade" filéer


   
SvaraCitera

Oliver och Champinjoner är nog dom två första jag kan komma att tänka på. 


   
SvaraCitera

Crysilis:
Hmm... undra hur en huskursblandning av koriander, sumac, dijonsenap, ättika, mörkt muskovadosocker och pesto skulle smaka, kanske som en inläggning med surströmming.
Skulle glatt ge en tusenlapp till den som smakar en matsked av den blandningen ^^

Ta bort sumac då de låter som nått skaldjur och ättika en droppe kan jag ta, koriander går att få ner, bättre än lakrits. Sockret ska jag nog inte smaka för sig och senap kan jag svälja för smaken sitter inte kvar som lakrits efteråt. Halsen kommer förstöras av senapen men jag har smakat äppelsallad med vinäger (ättika?) och rödbetor. Jag dog nästan men smaken försvann snabbt, till skillnad från lakrits som man minns. Varför smakar du inte det själv?


   
SvaraCitera

stoner:
Oliver, musslor och fiskbullar (avskyr konsistensen på fiskbullarna annars är smaken ganska ok).

Älskar fisk rent allmänt men det ska vara filéade dvs "byxade" filéer

Var lite rädd för fiskbullar i början men är ännu fegare för RAViOlIiiiiiii.. de där tomaterna eller röran ser ju bara så läskig ut men smaken kan va god och pastan smakar.. jag hatar parmesan och vet inte om det är på eller om det är pastan som känns som parmesan men när det mjuka kommer då kan de va gott, en liten stund.


   
SvaraCitera
Cobrak

123fendas:

Allt det här är väldigt möjligt att få i sig med tvång.

fan vad onödigt, lika bra å äta mat man tycker om då 


   
SvaraCitera