Aviseringar
Rensa alla

Vad anser ni om människor som ständigt använder religiösa ordval?


Ämnesstartare

Som syftar på religion med andra ord? Som t.ex. folk som säger "jag svär på gud, walla, i guds namn, vid guds bibel, god bless us" och saker som sånt. Jag kan finna sådant så otroligt störande. Något jag hör ofta. Vad anser ni? Blir ni störda? Sedan är detta rätt plats för den här tråden? Ville bara få ut mig detta och höra era åsikter [crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

Nä, förstår inte heller poängen med det.


   
SvaraCitera
Paseo

Håller faktiskt med. Blir irriterad när mina kristna kompisar som vet att jag har en annan syn på livet säger "gud hjälpa dig" å sånt. Dom säger om jag älskar gud kommer allt gå bra för mig osv osv. Blir fruktansvärt irriterad av det. Jag försöker verkligen att inte bry mig tro mig.... uhh men det är omöjligt. Blir en riktig kärring av sånt.


   
SvaraCitera

Jag bryr mig inte så länge dom inte försöker få sin tro att medverka i mitt liv. Man får tro och säga vad man vill annars ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ människor som säger "Oh, I thank you god for every blessing in my life". Kunde inte vara mer klysché


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

Jag bryr mig inte så länge dom inte försöker få sin tro att medverka i mitt liv. Man får tro och säga vad man vill annars ^^

Helt klart. Men om folk säger så är ju dom väldigt religiösa och då får du höra om religion rätt ofta också?


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

BY THE BEARD OF DARWIN I SMITE THEE![bigsmile]


   
SvaraCitera

Anura:

Helt klart. Men om folk säger så är ju dom väldigt religiösa och då får du höra om religion rätt ofta också?

Jo men vad ska man göra åt saken ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag bryr mig inte.


   
SvaraCitera
höna

jag säger typ omg och herregud


   
SvaraCitera
höna

anser att detta inte betyder att jag är superreligiös direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar inte det


   
SvaraCitera

Jag (som är religiös, kristen) kan bli lite irriterad när folk använder sådana uttryck överdrivet mycket om jag vet att de inte är troende och att det inte betyder något för dem. Och nu menar jag inte typ herregud eller omg, utan mer "Jag svär vid Gud/Bibeln" osv. Sen beror det lite på situation och person, och om det känns äkta eller bara som en inövad grej (amerikanska tv-program "Thank God!!!" "God bless us!!" skrikande kvinnor mm.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

walla jag svär på s3ons bibel!!

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när fingerprints blir förvånad över något: "Men guuuuuuuuuuuuuud" följs ofta av ett, "är det saaant?!?!!??"


   
SvaraCitera