Aviseringar
Rensa alla

Vad använder du för smink? + Tipsa om bra produkter


Ämnesstartare

Vad använder du för smink till vardags? Har du tips om produkter du inte kan leva utan? 🙂

Det här använder jag <3
Mascara
: Isadora - Wig Wham Heavy Lashes Mascara / L'Oréal - Volume Million Lashes
Puder: Isadora - Velvet Touch Compact Powder
Concealer: Viva La Diva - 3 in 1 Concealer
Foundation: Maxfactor - Facefinity ALL DAY FLAWLESS
Primer: LUMENE - Matifying and Retexturizing Primer
Eyeliner: Maybelline - Master drama kohl liner / Isadora - Colormatic eye pen


   
Citera
Ämnesstartare

Bbcream från eeste lauder, mascara från apoliva, rouge från isadora och concealer från nouba


   
SvaraCitera

ar typ slutat använda smink pga lat, så jävla dumt pga mår inte bra av att se mig i speglar utan. 

H


   
SvaraCitera

lskar fiberwigmascaran. Alla borde använda den. Använder själv just nu en madcara från öb och en från maxfactor. Öb-mascaran är bättre än den dyra men inget slår fiberwig

Ä


   
SvaraCitera

elverpigen: Har typ slutat använda smink pga lat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L'oreals foundation
isadoras rullrouge
ögonskugga ibland

slutat m mascara, eyeliner o puder. äckligt o geggigt


   
SvaraCitera
Lounge

när jag använder vardagssminket:

det jag är nöjd med:
smashbox cameraready cc-cream
lily lolo fixpuder
smashbox bronzer
wet n' wild eyebrow kit
wet n' wild paletten highlighter
lumene eye primer
88 matta ögonskuggor palett pashion cosmeticts

det jag inte är så nöjd med:
wet n' wild paletten concealer
mabylline rocket volume mascara
ögonfransböjare ifrån h&m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar inte att vara allt för sminkad till vardags och för mig passar Bare Minerals mineralfoundation superbra. Den är ju ganska så dyr i inköp men räcker hur länge som helst. 

Har testat hur många mascaror som helst, allt från budget till Dior men ingen slår Max Factors 2000 Calorie!

Om jag orkar måla i ögonbrynen så använder jag Make Up Stores Brow Color Tri Brow. Den är bäst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder foundation från Sensai, rekomenderar den eftersom den är lätt i konsistensen och täcker bra dessutom innehåller den mycket fukt så den känns som en aningen tjock bb-cream. Fit me puder och lumemes concealer under ögonen. Rouge från makeupstore. Siktar mest för att se naturlig ut till vardags så jag har sällan mascara. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mascara: Maybeline Cat Eyes, man måste verkligen öva för att få till det rätt. Gör man det för snabbt blir det kladdigt, men trots det älskar jag den mascaran. Lancomés Curve-mascaror är också en favorit! 

Concealer - Mac Pro Longwear, älskar den. Den är tunn men trots det så täcker den upp finnar, röda partier och ev. problem mina kompisar har. Kan verkligen rekommendera för de med problemhy! Ännu bättre att den den passar perfekt för mig pga jag inte har finnar, röda partier och inte så mörka ringar under ögonen. 

Ögonbrynspenna - Har testat många men inget slår H&Ms ögonbrynspennor. 

Ögonpennor - Kör med Isadoras pennor, vit och svart (inte samtidigt dock). Den vita för att ögonen ska se mer öppna och ljusa ut och den svarta när jag vill att blicken ska vara mer...typ, intensiv/tung. 

Face-/eyeprimers - från ELF. Älskar deras primers, rekommenderar. Har någon för övrigt produkter från ELF? Vad tycker ni om dem? Använder dem dock endast när jag ska på fest så sminket håller.  

Eyeliner/kajal - Har olika, allt från IsaDora till mammas Dior. Tycker dock Esteé Lauders  Double Wear är bäst.

Använder inte så ofta smink i vardagen pga störande moment i skolan osv men jag älskar smink, älskar att sminka andra och leka med olika stilar. Smink är fan bäst.


   
SvaraCitera
time
 time

Mascara: Volumnious Million lashes, L'oreal. Jag gillar den, den klumpar inte och förlänger mina fransar på ett sätt som inte gör det onaturligt. Många andra mascaror kan man t ex inte ha på fransarna under ögat för att det ser fejk och hemskt ut, men denna funkar även till det.
Eyeliner: Antingen L'oreals Color Riche le Khôl, eller Isadoras liquid eye liner, jag har glömt vad den heter men den är trevlig och den lilla flaskan håller i EVIGHETER även om du under användningstiden får en popparperiod och använder svinmycket. 

Ögonbrynspenna: Isadora Eye brow pencil. Mörkbrun. Har en ögonbrynsborste på ena sidan pennan som jag tycker är rätt handy.
Allt annat jag använder i ansiktet, såsom foundation och concealer och ögonskuggor, kommer från TiKei, som är helt otroligt jäkla billigt, håller i evigheter, tar inte kål på min hud om jag har det på fest och råkar somna utan att tvätta ansiktet, innehåller inga knasiga ämnen utan är ett rent och bra mineralsmink. Deras foundation täcker bra, men om man verkligen behöver en retuscherad drömlook eller är orolig att ens röda vinternäsa ska skina igenom brukar jag sätta ett försiktigt lager av Maybellines dream matte mousse på de ställen som är lite mer svårtäckta. TiKei har också finishing veils, och jag brukar använda Glow, för det ger lite skimmer och en skön finish som är lätt att arbeta in försiktigt med en borste. 
Som sista touch brukar jag använda Maybellines pure blush mineral som kombinerad bronzer/rouge. 

Men det är om jag ska på fest, till vardags brukar jag bara ha mascara + ögonbrynspenna om ens det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fit me foundation av märket Maybelline, något anti-redness puder från Isadora och Sexy Pulp mascara från Yves Rocher. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

50739_Totte_Gott_Hockeypulver_1.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder concealer och puder när jag orkar men smink är inte min grej. Färgar dock ögonfransarna och använder ibland osynlig mascara(bara för att ögonfransarna ska se långa ut.


   
SvaraCitera