Aviseringar
Rensa alla

Vad använder du för webbläsare? (2010)


Ämnesstartare

Jag är medveten om att liknande trådar redan existerar, men jag hittade ingen från 2010. Skulle gärna vilja se lite ny statistik då många webbläsare har förbättrats brutalt det här året, Internet Explorer kan t.om. klassas som en användbar webbläsare nu.

Använder ni flera så välj den ni använder mest.

Glömde lägga till "Annan", så om ni använder någon annan får ni rösta på "Ingen aning". [smile]

Berätta gärna varför ni använder den ni använder, och vilka ni provat. Märker ni någon skillnad mellan versionerna?


   
Citera

RadioAktivMakaron:

Firefox 4 (beta) (Du röstade på detta alternativ)

Hemma, och...

RadioAktivMakaron:

Firefox 3.6

...på jobbet.


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Firefox 3.6 (Du röstade på detta alternativ)

Tror jag.


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Opera (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Firefox 3.6 (Du röstade på detta alternativ)

Mest av gammal vana. Sitter lika gärna på chrome eller opera, men känner inget behov av att byta.


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Google Chrome (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Google Chrome (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Google Chrome (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var då självefan också! Här sitter man och skriver ett långt jävla inlägg och sedan råkar man kryssa webbläsaren. Jaja, skit samma, det får räcka med att säga såhär:

RadioAktivMakaron:

Firefox 3.6 (Du röstade på detta alternativ)

Mest för att alla plugins inte är kompatibla med Firefox 4.0 (och sen är det trots allt en beta = buggar). Jag använder även Chrome när jag slösurfar ibland, brukar hoppa mellan Chrome o Firefox. Har även IE9, Opera 11 och Safari 5 installerade, men dom används sällan.


   
SvaraCitera

Opera är världens snabbaste webbläsare, och har endast buggat en gång på en hemsida för mig: http://www.playzeek.com/, detta var dock 2år sedan.

Skillnad mot explorer, firefox och chrome, som för jämnan buggar på vissa mindre populära hemsidor.

Opera tycker jag oxå är snyggast, och man kan förändra nästa allt. Men det är ju trots allt en smaksak...


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Google Chrome (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Opera är världens snabbaste webbläsare, och har endast buggat en gång på en hemsida för mig: http://www.playzeek.com/, detta var dock 2år sedan.

Vad för buggar snackar du nu om? Krashar eller buggar i själva programmet? Jag har själv inte upplevt några buggar alls i dom stabila versionerna av firefox. Har hittat några i Chrome dock. Krashar gör ju i princip alla webbläsare from time to time, dock väldigt sällan nu för tiden. Jag gillar inte opera pga. alla onödiga alternativen i menyerna, samt att bland annat kodinspekteraren funkar förjävligt. Känns lite som en halv-klar webbläsare. Dock är den extremt snabb som du tidigare sade.


   
SvaraCitera

tycker bäst om firefox.


   
SvaraCitera
Åtta

RadioAktivMakaron:

Google Chrome (Du röstade på detta alternativ)

Kör nightly. Living life on the edge!

RadioAktivMakaron:

Internet Explorer kan t.om. klassas som en användbar webbläsare nu.

Nu ska vi inte ta i. IE 9 är inte släppt ännu, så de flesta använder fortfarande någon version mellan 6-8.


   
SvaraCitera

På playzeek kom det bara upp ren kod när man skulle välja sever att joina med opera förut. Men nu funkar det som det ska.

Opera har för mig bara kraschat engång, och då var den troligen överbelastad xD

Ett exempel som buggat för mig är live radio i ff. Kanske dock är fixat nu...

Ja, som sagt, det är en smak sak 🙂

En till sak jag gillar med opera är att man kan T.EX hålla i höger musknapp och dra musen åt vänster. D kommer du tillbaka till föregående sida etc.


   
SvaraCitera