Aviseringar
Rensa alla

Vad använder du?


Ämnesstartare

Och varför just det?

Jag tycker att hormonspiral låter bra, man behöver inte tänka på att komma ihåg det och det medför ingen risk för blodpropp heller


   
Citera

du får i princip inte hormonspiral om du är ung och inte har fött barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

du får i princip inte hormonspiral om du är ung och inte har fött barn.

Okej, kopparspiral då. Kanske. Men jag vet inte, det finns ju väldigt tunna kondomer så [crazy]


   
SvaraCitera

använder onda spiraler


   
SvaraCitera

Jag samlar på bebisar och könssjukdomar.


   
SvaraCitera

Använder kondom pga skyddar mot äcklig sjukdommar också.


   
SvaraCitera

Kopparspiral. Har sexpartners som ej har sex med andra än mig just nu, känner att risken för att bli smittad då är: minimal. Kondom om jag har sex med en ny sexpartner/någon som har flera sexpartners.


   
SvaraCitera

amsi:

du får i princip inte hormonspiral om du är ung och inte har fött barn.

jo. jag har hormonspiral. har flera vänner som också har det.


   
SvaraCitera

stereo total:

jo. jag har hormonspiral. har flera vänner som också har det.

du är väl över tjugo? det är svårt att få ändå, har jag hört.


   
SvaraCitera

endag:

Jag tycker att hormonspiral låter bra, man behöver inte tänka på att komma ihåg det och det medför ingen risk för blodpropp heller

tkr i så fall kopparspiral är bättre då du slipper alla jobbiga biverkningar alla hormonbaserade preventivmedel har.

dock finns ju en risk med kopparspiral att man får värre och ondare blödningar, men det gäller ju inte alla

amsi:

du får i princip inte hormonspiral om du är ung och inte har fött barn.

tror det beror på var man bor. fick kopparspiral utan problem, men jag klarade iofs ej av p-piller och ville ej ha något hormonbaserat preventivmedel.

vet att stockholms landsting subventionerar hormonspiraler för folk under 25 också


   
SvaraCitera

amsi:

du är väl över tjugo? det är svårt att få ändå, har jag hört.

var 20 när jag fick den. tror att kopparspiralen är svårare att få. hormonspiralen är rätt liten.


   
SvaraCitera

stereo total:

var 20 när jag fick den. tror att kopparspiralen är svårare att få. hormonspiralen är rätt liten.

jag fick inte hormonspiral.


   
SvaraCitera

amsi:

jag fick inte hormonspiral.

varför inte?


   
SvaraCitera

P-piller. Jag har ätit samma sort i många år. Det var det första jag fick, och jag har inte velat byta då jag har få biverkningar. Det jag ser som en stor nackdel är blodproppsrisken, som enligt vissa undersökningar tycks vara större med min sort än andra sorter.
Jag skulle använda enbart kondom om det inte vore för att jag ser vissa fördelar med mina p-piller. Det minskar mina menssmärtor, jag kan bestämma när jag ska ha mens och det har tidigare hjälpt mig mot acne som jag är rädd att få tillbaka om jag slutar.


   
SvaraCitera

stereo total:

varför inte?

för att jag är för ung, det kommer göra ont, och menssmärtor och smärtor vid ägglossning kan förvärras.


   
SvaraCitera