Aviseringar
Rensa alla

Vad använder du?


stereo total:

tror att kopparspiralen är svårare att få. hormonspiralen är rätt liten.

Konstigt att det kan skilja så mycket mellan ställen, jag behövde bara gå till um och säga: "hej, jag vill ha en kopparspiral eftersom andra preventivmedel är jobbiga och jag vill inte ta en massa hormoner"


   
SvaraCitera

amsi:

för att jag är för ung, det kommer göra ont, och menssmärtor och smärtor vid ägglossning kan förvärras.

hur gammal är du?
på vårdguiden.se står följande:

Hormonspiral rekommenderas för
Alla kvinnor oavsett om du varit gravid eller inte. I 40-årsåldern kan du få rikliga och långdragna menstruationer. Då kan hormonspiral vara ett sätt att minska mensen.

Samma sak fick jag höra av min barnmorska.


   
SvaraCitera

jag använder celibatism som preventivmedel och det fungerar bra. mest för att jag inte har en partner och lätt får ångest av intimitet. testa. [y]


   
SvaraCitera

stereo total:

hur gammal är du? på vårdguiden.se står följande:Hormonspiral rekommenderas förAlla kvinnor oavsett om du varit gravid eller inte. I 40-årsåldern kan du få rikliga och långdragna menstruationer. Då kan hormonspiral vara ett sätt att minska mensen.Samma sak fick jag höra av min barnmorska.

17. Har inte fått samma svar av gynekologer som av vårdguiden.


   
SvaraCitera

amsi:

17. Har inte fått samma svar av gynekologer som av vårdguiden.

Knasigt. vad använder du nu då?


   
SvaraCitera

stereo total:

Knasigt. vad använder du nu då?

mhm. p-piller.


   
SvaraCitera

p-ring. vet inte riktigt varför. hellre det än piller som färdas genom hela kroppen osv, plus att den skyddar även vid spya eller diarré [wink]

men funderar på att fixa kopparspiral istället pga ringen är ganska jobbig när man ska ligga, så jag måste alltid krångla ut den då och sen komma ihåg att sätta i den så fort vi är klara med penetrerandet


   
SvaraCitera

ett tips är att räkna ut när man har ägglossning (man brukar ju veta det på ett ungefär), och man kan använda kondom typ däromkring, annars kan man gärna låta bli[y] om man inte är rädd för könssjukdomar vs


   
SvaraCitera

P-piller. Vill egentligen ha spiral, men pga mina förra P-piller så rubbades mina hormoner totalt. Så nu måste jag ta särskilda P-piller ett tag för att återställa balansen. Uuuu.

Men det funkar ju och så. Hade dock hellre haft spiral, hört mycket positivt om det.


   
SvaraCitera
Lounge

ehd igen:

pga ringen är ganska jobbig när man ska ligga, så jag måste alltid krångla ut den då och sen komma ihåg att sätta i den så fort vi är klara med penetrerandet

va??? aldrig haft problem med


   
SvaraCitera

Lounge:

va??? aldrig haft problem med

inte jag heller, tidigare. haha..


   
SvaraCitera
Lounge

ehd igen:

inte jag heller, tidigare. haha..

hur är det jobbig då?


   
SvaraCitera
Lounge

den*


   
SvaraCitera

P-stav och det funkar fint.


   
SvaraCitera

Lounge:

hur är det jobbig då?

den skaver på hans penis [crazy] och det är ju lite av en stämningsdödare behöva gräva ut den varje gång..


   
SvaraCitera