Aviseringar
Rensa alla

Vad använder ni för smink?


Ämnesstartare

tjejer behöver inte smink. ni e fina utan. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: lönt då ^_________^

Klart det är! Sminket är till för att betona ens naturliga drag och det som är fint med ens naturliga själv. Att framhäva det goda och täcka över det mindre bra, utan att det är uppenbart, är åtminstone det som jag själv önskar med mina sminkningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ögonbrynspenna, fyra olika ögonskuggor, läppstift, eyeliner, kajal, två olika mascaror, BB cream, puder och ibland rouge (ja jag är missnöjd med mitt utseende så sminkar över det mesta av mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spyr på vändningen den här tråden tog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
tjejer behöver inte smink. ni e fina utan. Rodnar

Rodnar


   
SvaraCitera
reben

Chibibbi:

Klart det är! Sminket är till för att betona ens naturliga drag och det som är fint med ens naturliga själv. Att framhäva det goda och täcka över det mindre bra, utan att det är uppenbart, är åtminstone det som jag själv önskar med mina sminkningar. 

m läste det dock som att sminket inte syns 🙂 inte att det inte syns att hon är sminkad. bra förklaring.

ok vad jag önskar med mina sminkningar är att se ut som jag inte gör, förhoppningsvis bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

synd att killar inte får sminka sig. hade gärna viljat se ut som en farao.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

fast då har man smink och det är inte naturligt

Sa aldrig att det var det heller 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ögonskugga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Klart det är! Sminket är till för att betona ens naturliga drag och det som är fint med ens naturliga själv. Att framhäva det goda och täcka över det mindre bra, utan att det är uppenbart, är åtminstone det som jag själv önskar med mina sminkningar. 

Så rätt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:
ögonbrynspenna, fyra olika ögonskuggor, läppstift, eyeliner, kajal, två olika mascaror, BB cream, puder och ibland rouge (ja jag är missnöjd med mitt utseende så sminkar över det mesta av mig)

En fråga bara, blir det bra med BB cream? Har tänkt på att köpa det, vad är det BB cream gör åt huden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
synd att killar inte får sminka sig. hade gärna viljat se ut som en farao.

Vart står det att ni inte får sminka er?:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idunno123:

En fråga bara, blir det bra med BB cream? Har tänkt på att köpa det, vad är det BB cream gör åt huden?

ja, jag antar det. täcker inte så bra, men gör att det blir jämt och så iaf 🙂 

the_fat_one:
synd att killar inte får sminka sig. hade gärna viljat se ut som en farao.

har en killkompis som gör det, skit snyggt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det som fungerar bra


   
SvaraCitera

hade ett tag foundation concealer puder rouge ögonskugga kajal ögonbrynspenna mascara

nu för tiden har jag till vardags ingenting eller: concealer puder ögonbrynspenna mascara

till fest samma + ögonskugga, rouge och kajal

använder typ inte foundation längre. om ajg gör det är det pyttelite blandat med ansiktskräm


   
SvaraCitera