Dödsguden:Slumpen är en högst ovetenskaplig förklaring, ett fantasifoster som ateisten plockar fram, hårt pressad, när han inte har en susning om vad orsaken till något är!
qazedctgb:meiosen könscelldelningen avgör vad avkomman får för gener!!
qazedctgb:vetenskapen!
qazedctgb:ja som kristna som är rädda för att ta ut svängarna för att inte hamna i helvettet är ju hotet om återuppståndelse utefter hur du har levt enligt uråldriga moraliska tramsregler ett sett att få folk att inte leva ordentligt!
Igns:Varför besvarar du inte min fråga?
Håkanbråkan:På vilket sätt är "slumpen" mer ett fantasifoster än Gud?
Dödsguden:Ja, men vad avgör vem som ska bli vems avkomma?
Dödsguden:Och var har du de vetenskapliga bevisen för att vi själar inte skulle fortsätta existera, efter att vi kilat vidare från våra dödsdömda jordiska stofthyddor?
Dödsguden:Och hur förklarar du Nära Döden-Upplevelser och Utanför Kroppen-Upplevelser...?
Dödsguden:Definiera "leva ordentligt", tack!
SLCD:Det vet vi inte än. Men med tanke på vetenskapens framfart så lär vi ha iaf en vettig hypotes inom några år.
Varför är det en viktig fråga?
qazedctgb:det är inget som avgör det du är ett ressultat av dina gener och din mammas graviditet det är varför du är du och inte någon annan
qazedctgb:framförallt fins det inga vetenskapliga bevis för själar. medvetandet där emot sitter i hjärnan
qazedctgb:...förorsakas av syrebrist i vissa delar av hjärnan...
qazedctgb:göra alla saker man vill inte slava under regler för hur man ska leva för att komma till ett fantasifoster med evig lycka.
Dödsguden:Varför blev det inte jag som fick dina föräldrar med deras gener, och du mina föräldrar med deras gener?
Givetvis våra individuella karmakonton!
Dödsguden:Bevis för det, tack!
Var i hjärnan skulle medvetandet sitta fastklistrat?
Beviset för att medvetandet INTE sitter fast i geléklumpen är ju att det finns en massa människor som haft Nära Döden-Upplevelser, trots att de varit kliniskt döda, hjärndöda..
Dödsguden:Men alla regler som samhället har, det är däremot helt OK?
Varför då inte även Guds regler?
Dödsguden:Hur i Herrens Namn ska vår materialistiska vetenskap kunna ta reda på vad som avgör vilka själar som hamnar var?
Dödsguden:Är det inte viktigt att veta varför vissa föds i misär medan andra föds med silversked i munnen?
Dödsguden:Speciellt om man som ateisterna tror att vi bara skänktes 1 enda livstid...
qazedctgb:nej inte givet alls du är inte mer än cellerna i din kropp