Aviseringar
Rensa alla

Vad avgör, vilka föräldrar man föds hos? Vad säger ni som tror på bara 1 livstid?


har inte läst ngt
räcker med din avatar och jag har avgjort om jag ska läsa ditt skitsnack eller ej


   
SvaraCitera
Zsasz

Dödsguden:

Dödsguden

Andra Moseboken 20:7
"Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn."

Haha, du kommer brinna.. Eller vänta lite *tittar på din signatur*...
"Hare Krishna"... Då är du ju hindu.. varför sitter jag då och citerar bibeln..?

Har ej orkat läsa klart Veda-skrifterna någon gång, så jag kan tyvärr ej citera dem.. Ah, fuck it..

Hare Krishna, Hare Krishna,
Krishna Krishna, Hare Hare
Hare Rama, Hare Rama,
Rama Rama, Hare Hare

Religion är intressant är det inte?, Har dock aldrig fattat hur någon kan vara så inne i det att dem själv tappar verklighetsuppfattningen..
Oh, på tala om det, har du läst boken "Sektbarn" av Charlotte Essén?, Det finns ett kapitel i den som beskriver fint hur Hare Krishna rörelsen i sverige psykiskt misshandlar ett barn.. Men det skulle väll ni aldrig göra?, försöka tvinga på små barn en förvrängd verklighetsuppfattning..?, Nej, aldrig..

PS. Det finns medlemmar på detta forumet som är ~13 år va?.. Ok, skulle bara kolla.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jottjott:

Vad menar du med de?

Vi själar är transcendentalt belägna vid hjärtttrakten, och därför gäller det att hålla rent kring hjärtat... [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

HJÄRT-tvättad

honung hjälper mot fettbildningar runt hjärtat, har jag läst (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komplicerad:

honung hjälper mot fettbildningar runt hjärtat, har jag läst (:

Hare Krishna! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Hare Krishna!

Vad betyder det :o?


   
SvaraCitera

Mata inte trollet :(((


   
SvaraCitera
Zsasz

komplicerad:

Vad betyder det :o?

"Hare Krishna" är en religiös kult, "Krishna" betyder/är namnet på "Gud", och "Hare" om jag inte missminner mig är guds energi, så namnet blir "Guds energi Gud", ganska konstigt formulerat i min mening..


   
SvaraCitera

Zsasz:

kult

vae det?

Zsasz:

"Hare"

Image

Zsasz:

"Guds energi Gud"

Varför skrev han det, efter att jag skrivit om hur man kämpar emot fettbildning och fettbildningar runt hjärtat?


   
SvaraCitera
Zsasz

komplicerad:

vae det?

Sekt är nog den korrekta termen på svenska föresten, även om ordet "Kult" används lite då och då..

komplicerad:

Varför skrev han det, efter att jag skrivit om hur man kämpar emot fettbildning och fettbildningar runt hjärtat?

Vettifan faktisktiskt.. Kanske kan användas i andra sammanhang också..
Är ej så instatt i det..


   
SvaraCitera

Zsasz:

Är ej så instatt i det..

Okej, tack ändå 🙂


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vi själar är transcendentalt belägna vid hjärtttrakten, och därför gäller det att hålla rent kring hjärtat... [y]

jaja, okej.
men om jag säger såhär, jag kom från min mammas nedre regioner. jag tycker det räcker som bevis på att hon är min mamma? eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jottjott:

jaja, okej.
men om jag säger såhär, jag kom från min mammas nedre regioner. jag tycker det räcker som bevis på att hon är min mamma? eller?

Ja, och i ditt nästa liv får du en ny mamma och pappa, såvida du inte tar dig tillbaka till Gud i den eviga andliga världen, efter detta korta jordeliv... [cool]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Ja, och i ditt nästa liv får du en ny mamma och pappa, såvida du inte tar dig tillbaka till Gud i den eviga andliga världen, efter detta korta jordeliv... [cool]

ööh .. [tard]så är det säkert..


   
SvaraCitera

intressant tråd, har tänkt i liknande banor. Jag har dock alltid undrat om djur på något sätt är inblandade i människornas afterlife, d.v.s. ifall en hund kan bli en människa och tvärtom.


   
SvaraCitera