Aviseringar
Rensa alla

Vad beror det på att det är så mycket svårare att komma in på skola nu?


Ämnesstartare

Anura:

Hade du inte pluggat alls?

Nej inte till högskoleprovet speciellt, pallade inte att plugga kvällen och veckan innan provet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Nej inte till högskoleprovet speciellt, pallade inte att plugga kvällen och veckan innan provet

Du har väl lätt för sådant gissar jag på? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Du har väl lätt för sådant gissar jag på?

Allt är väll relativt men jag är inte bäst i skolan om man säger så för finns andra saker jag föredrar än att plugga. Men anstränger man sig lite så går det bra. Tycker absolut att du ska testa att göra högskoleprovet vid nästa tillfälle. Resultatet gäller trotts allt 5år och 350kr är det absolut värt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Allt är väll relativt men jag är inte bäst i skolan om man säger så för finns andra saker jag föredrar än att plugga. Men anstränger man sig lite så går det bra. Tycker absolut att du ska testa att göra högskoleprovet vid nästa tillfälle. Resultatet gäller trotts allt 5år och 350kr är det absolut värt

Fast vad skall jag ha för sysselsättning medan jag gör det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast vad skall jag ha för sysselsättning medan jag gör det då?

Men välj det du kommer in på nu. Sen gör du högskoleprovet och får du bra på det kan du ju byta högskola i januari/nästa höst om du kommer in på något du hellre vill gå då med högskoleprovet [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men välj det du kommer in på nu. Sen gör du högskoleprovet och får du bra på det kan du ju byta högskola i januari/nästa höst om du kommer in på något du hellre vill gå då med högskoleprovet

AA det kan jag nog göra. Fast problemet är ju att jag har kommit in på basår i Skövde och vet ej hur de känns att flytta dit enbart för basår :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ingen.

Vad ska du göra då?


   
SvaraCitera

Anura:

Men många utbildningar krävde inte 20.00 i betyg som det görs nu.

Meritpoäng och betygsinflation. 20 är inte maxpoäng längre, det är 22,5 om jag inte minns fel.

Vill du ha någon att beskylla för betygsinflationen är det bara att se till friskolorna, främst de stora koncernerna som John Bauer, som använder höga betyg som konkurrensmedel.

Also, ger du dig aldrig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Also, ger du dig aldrig?

Jo det gör jag. Jag har ju slutat tjata om massa saker och skylla ifrån mig osv. Jag startade den här tråden enbart pga. Nyfikenhet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

AA det kan jag nog göra. Fast problemet är ju att jag har kommit in på basår i Skövde och vet ej hur de känns att flytta dit enbart för basår :p

Men kör på det. Då har du ju två chanser att skriva bra på högskoleprovet innan det är dags att byta [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men kör på det. Då har du ju två chanser att skriva bra på högskoleprovet innan det är dags att byta

Det är sant. Fast det verkar ju vara otroligt tråkigt att flyta till en stad man ej känner någon och det verkar ju ej finnas studentliv på basår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är sant. Fast det verkar ju vara otroligt tråkigt att flyta till en stad man ej känner någon och det verkar ju ej finnas studentliv på basår.

En erfarenhet rikare blir du garanterat och lite studentliv finns det säkert [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

En erfarenhet rikare blir du garanterat och lite studentliv finns det säkert

Vilken erfarenhet då? :p Nja.. inte mycket studentliv vad jag vet då det ej finns några studentkorridorer där. Så kan kännas tråkigt att bo i en lägenhet själv :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vilken erfarenhet då?

Bo i en helt annan stad är ett exempel [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Bo i en helt annan stad är ett exempel

Det har jag inget direkt emot 🙂 Fast Skövde är en otroligt liten stad :p Men att bo ensam i en liten stad vet jag ej om det är så särskilt kul :p


   
SvaraCitera