Aviseringar
Rensa alla

Vad beror problemen med Sveriges flyktinginvandring på?


Ämnesstartare

Vems fel är egentligen problemen som flyktinginvandringen och den misslyckade integrationspolitiken fört med sig? Vad tycker Du?

Jag tar upp just flyktinginvandringen, då det är denna grupp av människor som i störst utsträckning står utanför arbetsmarknaden, och i många fall även utanför det civiliserade samhället.

Då alternativen i de flesta fall är något otydliga, ser jag gärna motiveringar till era val.

Mitt personliga val faller på alternativ 2, men även alternativ 1, 4 och 5 har bidragit till detta förfall av vårt land som vi bevittnar i dag. De kulturella och religiösa skillnaderna svenskar har gentemot t ex muslimer, omöjliggör en lyckad integration av dessa i samhället. Muslimsk kvinnosyn har ingen plats i det jämställda Sverige, inte heller gängvåldtäkterna som begås av afrikaner på en numer nästan daglig basis.

Att flyktingarna sedan buntas ihop i områden som Rosengård, matas med bidrag och bildar egna invandrargäng för att undvika samröre med svenskar hjälper knappast.


   
Citera
Ämnesstartare

Splinter:

Kulturella/etniska/religiösa motsättningar (Du röstade på detta alternativ)
50.0% (2 st)


   
SvaraCitera

Splinter:

Misslyckad integrationspolitik (Du röstade på detta alternativ)

I min hemstad trollhättan finns det att område som heter Kronogården, som kan jämföras med Rosengård i Malmö.. Många invandrare bor här. Störst andel kriminalitet och störst arbetslöshet osv.

Många bilbränder sker i det här området just nu, när brandkåren åker ut och ska släcka bränderna kastar ungdomar sten mot brandbilarna som måste ringa på polisen som numera alltid följer med på brandlarm på kronogården.

Nu ska det satsas pengar på att få in invånarna i Kronogården i samhället. Jag har hört en siffra på 20miljoner kronor. (men även en siffra på 200miljoner kronor.. antagligen 20miljoner). Ska dem som bor i en annan stadsdel som inte är en problemstadsdel börja bränna bilar, och utföra kriminalitet för att få pengar till jobb?

Ni begår brott.. ni får mycket pengar för att förhindra det och dessutom få jobb!

Vettigt? Nejj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Splinter:

Kulturella/religiösa motsättningar (Du röstade på detta alternativ)

Splinter:

Invandrares oförmåga till anpassning

Splinter:

Sveriges bidragssystem

Splinter:

Misslyckad integrationspolitik


   
SvaraCitera
Tyrael

Splinter:

Invandrares oförmåga till anpassning (Du röstade på detta alternativ)

Det är anledningen till allt, oförmåga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Splinter:

Misslyckad integrationspolitik (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Splinter:

Invandrares oförmåga till anpassning (Du röstade på detta alternativ)

Splinter:

Kulturella/religiösa motsättningar

Splinter:

Sveriges bidragssystem

Splinter:

Misslyckad integrationspolitik


   
SvaraCitera

Splinter:

Misslyckad integrationspolitik (Du röstade på detta alternativ)

Det finns massa faktorer och jag orkar inte skriva alla. Det är inte bara en grupps fel heller, men rötterna ligger i regeringen.


   
SvaraCitera

Splinter:

Invandrares oförmåga till anpassning (Du röstade på detta alternativ)

Splinter:

Misslyckad integrationspolitik

Splinter:

Kulturella/religiösa motsättningar

Splinter:

Sveriges bidragssystem


   
SvaraCitera

Splinter:

Annat (vänligen specificera) (Du röstade på detta alternativ)

Bryr mig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera