Aviseringar
Rensa alla

vad betyder judesakerna


Ämnesstartare

BIST DU JUDEN?!? HAST DU PAPIER?!?!? VERGASSE DIE JUDEN! BIST DU JUDEN?!? HAST DU PAPIER?!?!? VERGASSE DIE JUDEN!BIST DU JUDEN?!? HAST DU PAPIER?!?!? VERGASSE DIE JUDEN!BIST DU JUDEN?!? HAST DU PAPIER?!?!? VERGASSE DIE JUDEN!BIST DU JUDEN?!? HAST DU PAPIER


   
Citera
Ämnesstartare

Chansar på typ "är du jude? har du papper? gasa juden" eller något sådant. Kan inte tyska. :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Kan inte tyska. :S

men det var ju dåligt.


   
SvaraCitera

Det stämmer som respons sa.
Dör övrigt är det fel i texten, det heter "Bist du Jude?" och inte "Bist du Juden?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vergasse die juden gissar jag rent spontant har att göra med att gasa dom men eftersom jag inte kan språket har jag antagligen rätt fel[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok


   
SvaraCitera

Första killen har rätt, men vad "vergasse" betyder vet jag inte. Vergess betyder iaf "glömma".

(Tänkte att det kanske är ännu ett stavfel)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vergasse die juden betyder glömt judarna, om man ska tro på googles översättningsfunktion.


   
SvaraCitera
Exner

Vissa grammatiska tveksamete, så jag tar mig friheten, att översätta, ut i från, hur det troligen är tänkt, att det ska låta:

Mjälte:

BIST DU JUDEN?!?

Är du/ni jude/judar?

Mjälte:

HAST DU PAPIER?!?!?

Har du papper (ex. ID)?

Mjälte:

VERGASSE DIE JUDEN!

Förgasa judarna!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vissa grammatiska tveksamete, så jag tar mig friheten, att översätta, ut i från, hur det troligen är tänkt, att det ska låta

Har du extrema problem med grammatik eller tror du att det är sådär man ska skriva?


   
SvaraCitera

Pesach


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjälte:

BIST DU JUDEN?!? HAST DU PAPIER?!?!? VERGASSE DIE JUDEN!

1. Är du jude?
2. Har du papper?
3. Gasa ihjäl judarna.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera