Aviseringar
Rensa alla

Vad borde man välja? Tips på skolor, tack!


Ämnesstartare

Ja, jag är en del förvirrad och vet fortfarande inte vad jag vill välja för gymnasium. Funderat lite grann på någon linjen sam/media, men vet ännu inte vad jag vill. Det skulle vara galet nice om ni tipsade om skolor i stockholmsområdet helst, och berätta fördelarna med skolan osv. Är det trevligt folk till exempel? Behöver inte bara vara skolor med sam/media utan vilken skola som helst.
Det skulle nog kunna hjälpa mig och andra.
Tack så mycket!


   
Citera

Media är jättekul. Jag går media... men jag rekomenderar dig att gå samhäll om något. Media kan vara bortkasstad tid. Eftersom bara drygt 3 stycken lyckas studera vidare och 3stycken lyckas få jobb... (knappt det) Det handlar oftast om kontakter då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Media är jättekul. Jag går media... men jag rekomenderar dig att gå samhäll om något. Media kan vara bortkasstad tid. Eftersom bara drygt 3 stycken lyckas studera vidare och 3stycken lyckas få jobb... (knappt det) Det handlar oftast om kontakter då.

Min syster har rätt fina kontakter, så det kanske går att utnyttja dom? Men jag är som sagt osäker på min sak och har knappt någon aning om vad jag vill. Bara att jag gillar att vara kreativ och vill absolut inte sitta på något kontor när jag blir äldre. Men vilken skola går du på, och är den bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

samhäll

määki:

kan vara bortkasstad tid

määki:

om något


   
SvaraCitera

Teal Crab:

määki: samhäll

määki: kan vara bortkasstad tid

määki: om något

Jasså, men media är väl ändå ännu mer bortkasstat med tid väl? [confused]

hhurricane:

Men vilken skola går du på, och är den bra?

Jag går på Magnusåbergsgymnasiet som ligger i Västra Götaland i Trollhättan. Så jag kan ju inte direkt prata för skolorna i stockholmsområdet. Men om du vill vara kreativ så är ju media ett bra val och om du har kontakter så lär du ju klara dig rätt bra. Välj vad du finner roligast bara. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Jasså, men media är väl ändå ännu mer bortkasstat med tid väl?

Nja, bättre att ha 3 roliga år än 3 jobbiga på sh när båda ändå leder till mcdonalds.[party]


   
SvaraCitera

Teal Crab:

Nja, bättre att ha 3 roliga år än 3 jobbiga på sh när båda ändå leder till mcdonalds.

Där sade du något som kommer hålla mitt humör uppe i ett par dagar [wink]


   
SvaraCitera

Mikael Elias teoretiska gymnasium[y]
du kan gå sam/sam eller sam/ekomonomi

men du lär behöva minst 280p för att komma in

liten och mysig skola men väldigt hårt arbete


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Nja, bättre att ha 3 roliga år än 3 jobbiga på sh när båda ändå leder till mcdonalds.

Och i dina ögon, vilken linje leder inte till mcdonalds då? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Där sade du något som kommer hålla mitt humör uppe i ett par dagar [wink]

yeah, om 2 år plockar du happymeals på donken! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhurricane:

Och i dina ögon, vilken linje leder inte till mcdonalds då? 🙂

natur, teknik (om man läser vidare) bygg, fordon, HR, el etc.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

men du lär behöva minst 280p för att komma in

Då skulle jag vilja önska mig själv lycka till! 🙁


   
SvaraCitera

Teal Crab:

yeah, om 2 år plockar du happymeals på donken! [party]

Hurray! [bigsmile] Sen så börjar jag sno lite extra fån kassan, så kommer chefen på mig, sparkar mig och så hamnar jag ute på gatan bland alla luffare. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Läs något som du kan ha användning för efter gymnasiet, alltså inte media.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

sparkar mig och så hamnar jag ute på gatan bland alla luffare.

Då kan ju alltid fultjacket trösta dig Dold text: och toalettborsten


   
SvaraCitera