Aviseringar
Rensa alla

Vad bryter du på när du pratar engelska?


Ämnesstartare

Själv har jag fått höra flera gånger att det låter som en blandning av rysk och brittisk brytning när jag pratar engelska, vet inte varför. Tycker det låter jävligt coolt när ryssar pratar engelska utan perfekt uttal, men jag har ju inte försökt härma det... Tycker även om hur britter pratar.


   
Citera

Jag pratar som en downig amerikan [shake]


   
SvaraCitera

Svenska, kanske.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Tycker även om hur britter pratar.

kul! jag har en blandning mellan brittish och svensk brytning, eftersom mina föräldrar kommer från england [bigsmile]

observera att det kan skilja sig rätt mycket från stad till stad i england, t.ex i liverpool så låter det nästan som amerikansk engelska.... i centrala london fattar man inte ett jävla skit vad dom säger [sad]


   
SvaraCitera

Brittisk typ. Inte så utmärkande dialekt dock som vissa britter har, beroende på var i landet de kommer från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WorldUnited:

observera att det kan skilja sig rätt mycket från stad till stad i england, t.ex i liverpool så låter det nästan som amerikansk engelska.... i centrala london fattar man inte ett jävla skit vad dom säger [sad]

Jag har väldigt dålig koll på skillnaden [ops]


   
SvaraCitera

Har en Amerikansk brytning, den 'vanliga'.


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag har väldigt dålig koll på skillnaden [ops]

det är som våran skånska och norrländska ungefär [wink]


   
SvaraCitera

daisy:

Har en Amerikansk brytning, den 'vanliga'.

vadå vanliga?? brittisk engelska är den första och den enda engelskan [mad][mad]


   
SvaraCitera

Brittiska, samt sämst på th-ljud.


   
SvaraCitera

pratar nån som han här? [wink]


   
SvaraCitera

Svenska :s


   
SvaraCitera

mer amerikansk än brittisk iaf. svårt att veta hur man pratar, nog bättre att låta ngn annan bedöma det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WorldUnited:

det är som våran skånska och norrländska ungefär [wink]

Ah ok, tar ett tag att vänja sig med skånska som stockholmare har jag fått erfara.


   
SvaraCitera

WorldUnited:

vadå vanliga?? brittisk engelska är den första och den enda engelskan [mad][mad]

Menade den vanliga Amerikanska dialekten aka los angeles, newyork osv.. inte en boston, lr alabama m m brytning.


   
SvaraCitera