Aviseringar
Rensa alla

Vad eller hur mycket lunch kan jag köpa?


Ämnesstartare

Har en budget på 85-100kr varjedag att käka lunch till skolan. Har 1 timmes lunch rast, kök som spis å ugn samt 8 mikrovågsugnar finns men vet inte vad jag kan köpa och jag vet inte hur man tillagar mat om inte man köper fryst och slänger in den i mikron på 2 minuter. Några tips? Annars kan jag ba fortsätta äta COOP sushi till lunch varjedag för 80kr och sen dricka oändligt med gratis varmt choklad.


   
Citera
Ämnesetiketter

Billys pan pizza är väl inte så pjåkigt?


   
SvaraCitera

Det finns väl sånnahär sallader typ man kan köpa? Om du inte vill käka sallad så ksk det finns ngt donken i närheten? xD


   
SvaraCitera

Havregryn, vatten och några korn salt 
kan micras om man är för hopplös för att koka på spis 


   
SvaraCitera

Det finns restauranger som erbjuder lunch för under hundringen, annars blir det väl bland snabbmatkedjorna Donken, Max eller Burger King eller typ 7eleven, ICA, COOP eller någon annan matbutik. Du får väl leta runt lite, finns ganska mycket att välja på! (^.^).
Om du köper något billigt en dag kan du köpa något dyrare nästa dag. 😉


   
SvaraCitera

Vill du komma billigt undan så köp pasta ex Barilla (kokar på ca 10 minuter) och pastasåser i pulverform. Det finns mängder av sorter och smaker att välja på. Bara att blanda med mjölk och koka i 3 minuter. Men detta förutsätter naturligtvis att du har tillgång till kastruller, vatten och något att vispa med dvs en handvisp.


   
SvaraCitera

Du kan alltid öva på att laga mat genom att göra enkla saker. Pasta/ris/couscous med linsgryta eller någon färdig sås är skitenkelt och går relativt snabbt att göra


   
SvaraCitera

Nudlar och bönor?


   
SvaraCitera