Aviseringar
Rensa alla

Vad fan är meningen med livet?


Ämnesstartare

Liksom, allt är tråkigt. Hittar jag någonting som är roligt att göra blir det till slut tråkigt. Känns som att allt som händer i livet bara är i väntan på döden när man är gammal, därför känns saker meningslösa för mig. Har ni någon mening med livet?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ja, jag fruktar döden.


   
SvaraCitera

Bilar är rätt så nice


   
SvaraCitera
Algot

Livet har ingen mening, du måste finna mening. Gör det bästa av ditt liv, man lever bara en gång.


   
SvaraCitera

Hade känt som dig för ett tag sedan men nu känns det att man lär hitta på grejer. Försök umgås med familjen och vänner, res oftare för att njuta och leva livet. Håller med det som @Algot säger


   
SvaraCitera

Maymay:
Bilar är rätt så nice

förutom de?


   
SvaraCitera

ArbetaSkål


   
SvaraCitera

Danneboi:

förutom de?

Memes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:
ArbetaSkål

Jo men det är klart att man måste arbeta, man måste försörja sig själv. Men vad är det för mening med allt när man känner att allt är meningslöst, tråkigt och oviktigt så fort man kommer hem? Finns liksom inget som känns viktigt eller ens måttligt intressant för mig.

Det finns ju såklart saker jag kan göra för att underhålla mig själv en stund eller några timmar t.o.m men i längden känns alltihopa betydelselöst och oviktigt, allt är bara i väntan på döden känns det som. 


   
SvaraCitera

Eftersom det inte finns något svar på den frågan så betyder det att det inte finns någon mening egentligen.

Men tycker ändå att man kan njuta av tillvaron och inte gå runt och deppa hela tiden. Livet blir vad man själv gör det till. 


   
SvaraCitera

Maymay:

Memes

pftt memes, går du på dagis eller?


   
SvaraCitera

SDniklas:
ArbetaSkål

work hard, play harder.


   
SvaraCitera

vincebruh:

pftt memes, går du på dagis eller?

Nja men du gör det 14 åring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Nja men du gör det 14 åring.

Memes är höjden på internetkultur.


   
SvaraCitera

bli lämnad och döGlatt skålande


   
SvaraCitera